Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ah, jag kollar bruksanvisningen lite mer noggrant och det ska popnitas.. Jag gör som du och monterar med de hål som finns. 3 skruv ser det ut att vara på de främre..

Tack för tipsen/stödet. ;)
Okej.. nu är det monterat fram. Jag fastnade lite på en liten genomskinlig plast med klister på. Förstod inte riktigt hur den skulle sitta och vad den gör.. skyddar den lacken eller nått sånt? Ser i allafall piss ut då jag fick massor av smutsiga fingeravtryck på den innan den satt på ett vettigt sätt.

Syns extra tydligt på bilden här:
Bild
Får nog pilla bort den om det syns tydligt efter tvätt...
Angående dina lackskador så kan du köpa "färgpennor" eller lackstift på Volvo för att fixa dessa. Antar att det är Ice White färgen du har, i så fall är det färg nr 614 du skall ha. På bildeve.se kan du beställa för 89:- en penna är med färg och den andra är med lack. Brukar vara lätt och smidigt att fixa små repor och stenskott med. Man kan köpa sprayburkar med samma färg också om man vill måla/lacka större saker såsom stänkskydd eller "ögonlock" i ABS-plast som man vill ha i samma färg som bilen.

http://shop.bildeve.se/battringsfarg-p-443-c-146.aspx

Bara iväg och köp. Finns nästan alltid inne hos den lokala Volvohandlaren också i deras butik.
Tack! Ja det är Ice White 614 som är min färg. Då jag ska iväg på jobb ett par dagar nu blir det till att beställa. Så ligger det här hemma och väntar på mig när jag kommer tillbaka. :) Hoppas brevet inte blir skrymmande så man slipper hämta ut det och får det direkt i lådan.
Så har ser det ut i min gadget-bil när jag har alla gadgets igång.. :) Ni som gillar det "clean" får blunda. Jag har satt fast GPS och mobilhållare med Broddit-hållare och dashcamen med sugplopp där uppe. I mitten har jag också tillfälligt en GoPro-kamera för ett jobb jag gör..
Bild

Har fått tag på fina begagnade svarta backspegel-kåpor nu också och ska byta från de vita.. får se om det blir snyggt.
Lägger upp en bild när jag fixat det.
joel80 skrev: Jag har satt fast GPS och mobilhållare med Broddit-hållare .....
Har också en GPS som jag vill fästa så där :) Har den nu med sugfäste på rutan.
Var får man tag i Broddit-hållare? Svårt att fästa? Något förhandlare/verkstad (i Stockholmsregionen) som hjälper med sånt? Vad med el-försörjningen till GPS:en - kan det då också lösas på något snyggt sett, eller är det den vanliga sladden till "cigaretttändaren" som fortfarande gäller?
Senast redigerad av 1 Frode55, redigerad totalt 0 gånger.
Frode55 skrev:
Spoiler »
Jag köpte mina via en butik i Gävle.. och satte fast själv, vilket är superenkelt och tar 5 minuter.
Man får med ett litet plastverktyg som man använder för att bända upp lite vid fläkten så man kan trycka in grundhållaren utan att skada något. Sen skruvar man fast huvudhållaren till den produkt du ska sätta fast i den grundhållaren man satt fast.

Finns återförsäljare i typ hela landet. Kolla vilken som är närmst på brodit.se
Det finns billigare lösningar också, varav en tråd här i forumet förklarar hur man kan göra något liknade med GPS-hållare för en billig slant.. Jag försökte mig på det först, men lyckades bryta av de plast-piggar som satt på den billiga claes-olsson-hållare, blev sur och köpte det dyrare. :)

När det gäller ciggkabeln ser man den lite på bilden gå in bakom panelen. Där bakom har jag satt en 12-v hub med 4 uttag. Sladden från 12v-hub'en har jag dragit bak till uttaget vid baksätet så jag slipper ha mittluckan öppen. Sen gick det ganska bra att klämma upp kabeln mellan inredningen och plasten längst med mittkonsollen, så den syns inte där.

Mina beggade backspegelkåpor gick det sämre med.. var ute och kollade på det nu och tydligen har jag fått fel information från tillbehörssidor på nätet.. De kåpor för en V70 MY09 jag köpt passar inte till min MY13. Surt..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]