Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dingo
har problem med motorn...har bytt startmotor tre gånger men ändå funkar inte det att starta bilen,kan det vara startrelä eller annat...tacksam för hjälp
av Dnordin
dingo skrev:har problem med motorn...har bytt startmotor tre gånger men ändå funkar inte det att starta bilen,kan det vara startrelä eller annat...tacksam för hjälp
Jag är inte så himla haj på bilel eller el överhuvudtaget, men du borde kunna mäta och se så du får ström fram till startmotorn, har du inte det så ligger felet förmodligen inte i startmotorn :)
av dingo
Dnordin skrev:
dingo skrev:har problem med motorn...har bytt startmotor tre gånger men ändå funkar inte det att starta bilen,kan det vara startrelä eller annat...tacksam för hjälp
Jag är inte så himla haj på bilel eller el överhuvudtaget, men du borde kunna mäta och se så du får ström fram till startmotorn, har du inte det så ligger felet förmodligen inte i startmotorn :)
startmotorn liksom klickar..funderar på om det kan vara startrelä eller dyligt????blir galen på bilen snart.
av Dnordin
dingo skrev:
Dnordin skrev:
startmotorn liksom klickar..funderar på om det kan vara startrelä eller dyligt????blir galen på bilen snart.
Kan det vara något med spänningen tro?. Hur fungerar elen i övrigt?
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]