Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
MrNorth skrev: - Fler LED-lampor! Alltid bra!

Ja, nu har huvudstrålkastarna på XC70:n fått en lodrät LED-"stav" mellan helljusreflektorn och xenonbelysningen :-)-)
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Kluster skrev:
MrNorth skrev: - Fler LED-lampor! Alltid bra!

Ja, nu har huvudstrålkastarna på XC70:n fått en lodrät LED-"stav" mellan helljusreflektorn och xenonbelysningen :-)-)
??? Det har vi på 2013 og?? :-O)
av MrNorth
V9097 skrev:
MrNorth skrev:- Belytsningen i mittkonsolen är nu som den ska vara, den lilla gröna lampan i MY13 ser bara löjlig ut.
Vad är det för liten grön lampa du menar?
Ja i mittfacket om du drar bak den där luckan och blottar mugghållarna sitter det ju en dimmig liten grön lampa som lyser. Den gör ingen större nytta tycker jag och ser mest fånig ut. XC60-MY13
Användarvisningsbild
av V9097
MrNorth skrev:
V9097 skrev:
MrNorth skrev:- Belytsningen i mittkonsolen är nu som den ska vara, den lilla gröna lampan i MY13 ser bara löjlig ut.
Vad är det för liten grön lampa du menar?
Ja i mittfacket om du drar bak den där luckan och blottar mugghållarna sitter det ju en dimmig liten grön lampa som lyser. Den gör ingen större nytta tycker jag och ser mest fånig ut. XC60-MY13
Tack, då förstår jag :-)

Och instämmer i att den ser lite fånig ut.
av Denesfay
Okej, hänger inte alls med i svängarna. Du menar att faceliften som nyligen kom kommer att finnas enbart 2014/2015? sen kommer en helt ny V70? Eller hur snart kommer den nya V70in då?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tror inte någon V70 ersättare kommer för än tidigast som MY16. Sen så har väl Volvo försökt göra lite mer enhetligt i modellprogrammet hela 60 serien har blivit deras sportigare bilar, t.ex XC60 kan endast fås med svart sportratt nuförtiden vilket är konstigt då den inte har så jättebra väghållning i kurvor etc.. Dom som vill ha sportigare V70 får lägga till sportpaketet istället. Sen i och med MY14 har dom begränsat valmöjligheterna mycket och tagit bort en del klädselalternativ och panelinlägg, men det har ju delvis kommit nya oxå.
av V60T3
Denesfay skrev:Okej, hänger inte alls med i svängarna. Du menar att faceliften som nyligen kom kommer att finnas enbart 2014/2015? sen kommer en helt ny V70? Eller hur snart kommer den nya V70in då?
Exakt så menar jag.

Den nya V70 ( som med största säkerhet byter namn till V90) har utvecklats parallellt med Nya Xc90 och båda är i princip färdigutvecklade (enligt säker källa, som sett båda). XC90 visas till hösten och V70(90) ca 6-12mån efter, av marknadstaktiska skäl då man vill ha lite luft mellan lansering av de båda nya modellerna.

Räkna med Xc90 som sen My15 och V70(90) som My16 - är mina gissningar..

Stort tack för hjälpen här på[…]

Hej Efter Byte av styrservon så är det[…]

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]