Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JHg
När det någon som har backkameran installerad i en MY08-MY11, dvs med den "gamla" popup RTI:n?
Går det att stänga av automatiken att backkameran slås på och RTI:n poppar upp varje gång man lägger i backen?
Användarvisningsbild
av Guligan
Kör du ändå inte upp RTI:n när du startar bilen?

Edit: Ursäkta det var inte svar på frågan. Erinrade mig nu att det går att ändra default till att skärmen stannar kvar nedfälld vid start. Kan tänka mig att det blir irriterande till slut om du vill ha skärmen nedfälld och den istället far upp och ner så fort du skiftar växel.
Backkameran som är integrerad med Sensus kan man i alla fall ställa in till att aktiveras antingen automatiskt, eller bara på knapptryck. Men den tidigare vet jag inget om.
Användarvisningsbild
av gooose
Gå i i menyn och stäng av den
Svårare än så är det inte

Du väljer själv jag stänger av den då jag kör med vagnen på häktad då det kan vara lite störande att ha skärmen springandes upp o ner hela tiden om man tex skall in på en camping plats
eller så låter jag den vara uppe hela tiden så man kan se ongar o annat löst folk som inte kan hålla sig borta när man backar

//Gooose
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]