Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Calle91
Hej

Köpte en V70N 08 igår. Bilen är köpt på firma.
Enl säljaren så skulle "allt" funka på bilen. När jag kom hem upptäckte jag att torparen bak inte rör sig, man hör att de klickar till på något sätt där bak när man trycker på knappen. Visst borde jag provat den innan men samtidigt litade jag på säljarens ord och det faktum att det inte var anmärkt i varudeklarationen. Jag har tecknat en begagnatgaranti, vid ev. Fel ska jag ta kontakt med verkstad i min stad och så hör de av sig till garantiföretaget.

Det jag lurar på är om garantin omsätter torkaren bak.

Detta skall försäkringen omsätta :
http://www.autoconcept.se/assets/files/ ... Silver.pdf

Man tycker ju att vindrutetorkare borde innebära alla, även bak eller ???
Användarvisningsbild
av Perc
Mycket klassiskt fel på alla V70N. Motorn är hur enkel som helst att byta, bara du lyckas få loss armen från torkaraxeln. Den brukar sitta fast rätt bra efter några år med vägsalt och skit. :)

När du har loss armen är det enkelt. Bakluckeklädseln sitter med några torxskruvar. Sen sitter motorn skruvad på bakluckans insida med några skruvar till. Dra loss spolarslangen, koppla loss elen och dra ut motorn ur gummigenomföringen. Tips: när du lossat första skruven som håller fast motorn drar du loss slangen och använder skruven för att plugga den.
V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.