Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ron
Har lagt ett gäng timmar nu på att väcka liv i min webasto..... om jag slår av och på med 20-sek intervaller så har jag lyckats väcka den en gång... gick fint då hela brinntiden... men sen så råkade jag spärra den dagen efter och får ej igång den... får inga felkoder mer en spärrad efter tre startförsök.... nu till min fråga, låter era doserpumpar något? Kör massa olika vw i jobbet och det sitter ju i princip samma värmare i dem och de tickar ju ganska bra bakifrån på dem.... min bil är det inte ett knysst från..

Mvh Robin
av Ron
Jag misstänkte att det skulle vara så ... tyder ju på att jag kanske hittat felet på min.... är ju inte ett ljud från min... skall gå lös med hammaren samtidigt som jag startar värmaren;)
av matila
Hej!
Försökt att leta mig till info överallt men petar in en fråga här. Om inte pumpen går skapar det inte en felkod? Har en felkodsläsare ppc som inte hittar några felkoder? Vid direktstart så händer inget mer än att lampan blinkar för att den startar men inget pumpljud? Ställer jag in en tid för start så hoppar den över starttiden och inget händer? nån som råkat ut för samma fel? v50 2009.
Får nog gå och lyssna mer noga, förstår jag. Min värmare låter som ett (litet) jetplan när den sätter igång, men jag har inte lagt örat i närheten av dieseltanken för att utröna om det tickar där samtidigt.
av MrMupp
Min låter nästan inget alls.
Och värmer klockrent.
Grym produkt!

Grym bil! Älskar min V70 D4 DE, det är den bästa bil jag haft!

(förutom att jag gång på gång lockas att köra för fort med den. Snart åker lappen, känns som att gud ser mig eller nåt)
av joelf
matila skrev:Hej!
Försökt att leta mig till info överallt men petar in en fråga här. Om inte pumpen går skapar det inte en felkod? .
Nej, om det är kabelbrott så ja, men om pumpen bara har kärvat ihop, så känner inte systemet detta. Tyvär. Så undersök denna nogrant vanlig källa till problem.
spridare tätring

Hej Det är möjligt att kopparbrickan ha[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Typen av låsbricka kallas starlock.

lite fånigt fel men kul att det löste s[…]

Ardic 612D

Antar du menar 912,har bytt lager på 2st. H[…]