Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Har letat lite men inte riktigt hittat nått så var till volvo och besällde och hämtade ut en (då besiktningstid närmar sig och ville inte chansa) nåja monterade den och släckte lampan, har åkt 4 mil efter och ingen lampa tänds än, vi får se hur det ser ut om en vecka, men det enda jag kan säga är att läs noga innan ni köper en lambda till en volvo av dessa årsmodeller då dessa verkar vara väldigt känsliga.
Användarvisningsbild
av Nexus
Mekonomen tar 2419:-, volvo 2808:-. Med rabatt på volvo blir det ungefär samma summa+ poäng på volvo kortet 8)
Jag var inne på bilia idag beställde en ny främre sond och räknar iskallt med få min vanliga rabatt på 16% :D
av Kena
Ibland lossnar svetsmuffen från röret men det finns nya att svetsa dit, lite knökigt bara för röret måste ned på bänk för sv :wink: etsning
av JockeGbg
Lånar denna tråden lite då jag just nu håller på att byta främre lambdasonden på min V70-99. Hade oroat mig lite för att den skulle sitta hårt fast och hade varit till Biltema och köpt deras speciella lambdahylsa, rostlösare mm. Kan säga direkt att Biltemahylsan kan jag slänga för den passar inte. Däremot passar en 22mm fast nyckel perfekt och tänkte bara känna hur hårt den satt. Blev grymt förvånad när den lossade utan några somhelst problem! :D

Det här var ju lätt tänkte jag och skulle nu "bara" lossa kontaktstycket. Hmm......hur f-n gör man det? Sonden tog 20 sekunder att få loss men nu har jag hållit på i en halvtimme med kontakten. Kan inte klura ut hur den skall delas fast jag har kontakten på den nya sonden i handen. ?:-/ ?:-/

Vågar ju inte dra med för mycket våld med risk för att kablarna går sönder. Måste ju sitta nån typ av spärr på kontakten som måste tryckas in? Kontakten sitter ju lite bökigt till också så man ser inte ordentligt. Någon som vet??
av JockeGbg
Svarar själv på mitt föregående inlägg. Lyckades till slut få isär lambdakontakten. Men man blir så frusterad när det inte går och tog en chansning på att någon hade att snabbt svar här. :D

Man fick ta en lite mejsel och sticka ner i ett hål för att släppa en spärr så att kontakten gick att dela. Inga problem när man vet hur..... :D

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]