- mån 04 mar 2013, 10:18
Hej alla gubbar ny på forumet (har ej kört volvo på många år).
Tanten har en V70-00 2,4 som srs lampan började lysa på.
Bilen skall bes, så jag fick avläst felkod vilken var: 133 resistans aibag förare för hög.
Har sökt runt lite hittade lite om att rattrullen kan krångla ibland men om det blir glappkontakt BORDE det vara resistans för LÅG (kretsen bruten) inte HÖG.
HÖG resistans tyder så vitt jag kan förstå på oxiderade kontakter typ. Men har inte volvo gjort en så pass viktig grej oxidsäker?
Lampan började lysa igen så felet är/verkar permanent, bes i nästa vecka.
Var som sagt först inställd på rattrullen men det känns mera som en ansl nånstans. Tycker det är onödigt att slänga ut en massa pengar på tex ny r-rulle om det inte är orsaken.
Nån som har tips eller råd så vore jag hemskt tacksam.
Mvh B-58
Tanten har en V70-00 2,4 som srs lampan började lysa på.
Bilen skall bes, så jag fick avläst felkod vilken var: 133 resistans aibag förare för hög.
Har sökt runt lite hittade lite om att rattrullen kan krångla ibland men om det blir glappkontakt BORDE det vara resistans för LÅG (kretsen bruten) inte HÖG.
HÖG resistans tyder så vitt jag kan förstå på oxiderade kontakter typ. Men har inte volvo gjort en så pass viktig grej oxidsäker?
Lampan började lysa igen så felet är/verkar permanent, bes i nästa vecka.
Var som sagt först inställd på rattrullen men det känns mera som en ansl nånstans. Tycker det är onödigt att slänga ut en massa pengar på tex ny r-rulle om det inte är orsaken.
Nån som har tips eller råd så vore jag hemskt tacksam.
Mvh B-58
Bruks: Chevrolet 2500hd Duramax Diesel
Bliv, bruks:V70 2,5T AWD BSR st2
Hobby:
Buick 58 Limited
Pågående proj: Chevapickis 55 Camaroframvagn fyrlink Duramax LLY Allison 6steg mm
Bliv, bruks:V70 2,5T AWD BSR st2
Hobby:
Buick 58 Limited
Pågående proj: Chevapickis 55 Camaroframvagn fyrlink Duramax LLY Allison 6steg mm
- By Jgo