Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rid54
Om du har förtroende för din servicetekniker bör du ta upp detta med honom/henne. Det är inte ren olja du visar upp och det kan ju bero på någon olycklig omständighet och om saken tas upp på ett bra sätt så bör det kunna leda till förbättringar (i bästa fall). Det kan ju vara att bilen fått stå och kallna innan den körts in för åtgärd och att tömningen gjorts för fort och då kan det ju handla om en liter olja som ligger på olika ställen i motorn och som inte kommer med ut. "Tiga och lida" känns som fel metod, det är ju ändå ett antal kr/liter för oljan + att man vill ju få det man tror att man köper.
Mvh
/RID
Användarvisningsbild
av Jackson75
Ju mer de missat att tappa ur av den gamla oljan, desto billigare blir det att fylla på med ny :D
av Tomisco
Tog kontakt med verkstaden och det var inga problem. De bytte olja och filter utan kostnad :D Den här gången såg jag till att motorn var ordentligt varm.
Användarvisningsbild
av crumpets
Prova gärna att dra upp en spruta med denna oljan också så man kan se hur den ser ut efter samma sträcka.
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]