Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xerys2012
Då börjar jakten på barnstol då babyskyddet börjar bli trångt. Då både jag i min sambo är ganska långa (191 samt 174 cm) jag kör 99 ggr av 100 och kommer ha stolen i bak, bakom passagerarstolen.
Kravet är att det är en så smidig stol som det bara går samt att inofficiell går bort direkt då de stolarna bara går till 18 kilo.

Vad änvänder ni för stolar??

Har ringt runt o frågat vad som är smidigast o många menar på att britax Max-Way är den smidigaste. Nån som änvänder den eller någon annan ni kan rekommendera?

Lägg gärna upp bilder om ni har möjlighet så får jag se hur det ser ut med den i baksätet samt samtidigt hur utrymmet fram verkar.
Vet att det "bara" är att åka bort o prova en massa stolar men tiden räcker inte till just nu :(

Tacksam för alla kommentarer!

Trevlig helg!
av XC60
Vihar en Maxi-Cosi Mobi och den tar sjukt mycket plats, passagerarsätet fram i vår BMW 5-serie (F11) blir irakiken oanvändbart annat än för korta sträckor då man monterar stolen enligt instruktion. Verkar som just denna modell tar mest plats, MEN vi valde den för att den just är monterad långt fram i bilen och därmed ger betydligt mer benplats för barnet något som kanske inte spelar roll i början men när barnet är 3 år så. Alltså det går inte att trolla, antingen får barnet bra benutrymme eller så får passageraren det...
av robert7539
Använder en Britax Hi-Way II bakom passagerarstolen i min V70 II och framstolen går att använda hur bra som helst. Hade en Acta Graco innan och med den så var framsätet nästintill oanvändbart.

Var själv inne och fråga vilken stol som tog minst plats, fick till svar britaxen, och är beredd att hålla med. Nu har jag i och för sig inte en V60 men ändå.
av Tobbev
Hade en riktigt stor stol till mina barn i V60'n, men hade den i framsätet. Det gick hur bra som helst att sitta på passagerarsidan bakom.

En fråga, varför skall du prompt ha stolen bak?

/Tobbe
av xerys2012
Tobbev skrev:Hade en riktigt stor stol till mina barn i V60'n, men hade den i framsätet. Det gick hur bra som helst att sitta på passagerarsidan bakom.

En fråga, varför skall du prompt ha stolen bak?

/Tobbe
Mest bara för att jag åker själv i bilen oftast och/eller har med en passagerare. Att då ha stolen fast i bak känns enklast då man inte bara plockar loss den på 2 röda.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]