Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Inget att spänna, det är hydraulisk koppling.
Det finns några saker som kan ge liknande symptom. Alla involverar att plocka ner lådan dock.
Jag skulle ge några exempel på saker, men just nu har jag hjärnsläpp och kan inte förklara ordenligt :lol:

Okej du får gärna skriva en rad när ni får kontakt igen, så jag vet ungefär hur mkt jobb de är :) haha
Ska byta tändstiften samt kablarna imorgon det e tydligen inte lambdan det behöver vara fel på...lampan står för elektronikfel..får se imorgon hur det går...

Men behöver fortfarande tips ang växellådan....vad ska jag göra ? tips ?
taxi skrev:Är det extra jobbigt att växla vid stillastående med motorn igång? Ettan och backen värst? Bättre symptombeskrivning tack.
Ja stillastånde är det svårare att få i dom.

Har inte hunnit kolla vxloljan än får ta o göra det imorgon

Bytte tändstift idag btw men vart ingen skillnad, funderade på om man kanske inte måste släcka felkoden för att den ska gå tbx till normalt eller hur funkar det ?
Jag kanske har klurat utt problemet med vxl o koppling snackade med en meck idag han sa att jag skulle kolla så inte bromsvätskan är slut, så ska åka handla det imorgon...sen kunde de som sagt vara hydraliken..men kanske ska lufta den oxå, någon som har tips på detta ?
av rid54
Kopplingen "kopplar inte ur" ordentligt, därav ditt växelproblem. Kan bero på låg vätskenivå till hydraullänken till kopplingen (ibland samma behållare som bromsvätskan), luft i det systemet eller, i värsta fall, dåligt skick på huvud- eller slavcylinder. Luftning sker som med bromssystemet, i princip och det kan bli nödvändigt om vätskenivån varit för låg.

Felkod kan väl tas bort (släcka lampan) med några minuters bortkoppling av batteriet (en pol räcker...). Kommer felet igen måste nog felkoden läsas för att rätt åtgärd ska kunna hittas.
Mvh
/RID
rid54 skrev:Kopplingen "kopplar inte ur" ordentligt, därav ditt växelproblem. Kan bero på låg vätskenivå till hydraullänken till kopplingen (ibland samma behållare som bromsvätskan), luft i det systemet eller, i värsta fall, dåligt skick på huvud- eller slavcylinder. Luftning sker som med bromssystemet, i princip och det kan bli nödvändigt om vätskenivån varit för låg.

Felkod kan väl tas bort (släcka lampan) med några minuters bortkoppling av batteriet (en pol räcker...). Kommer felet igen måste nog felkoden läsas för att rätt åtgärd ska kunna hittas.
Mvh
/RID

Tack för detta ska åka iväg nu o inhandla lite bromsvätska o se hur det går :)

Batteriet har varit borttaget av förra ägaren men lampan har stannat kvar tydligen..går bilen igenom besiktningen med den lampan tänd ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Tappad uppkoppling

Det är något lurt på gång, […]

Nu är jag inne på min andra låneb[…]

Har inte sett detta på ett tag nu. V60 24 v3[…]

värme problem

Har du bytt locket till expansionstanken, där[…]