Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perc skrev:
llesrof skrev:Det är sällan eller aldrig eftermarknaden har bättre smak än de som designat bilen från början.
Så sant som det är sagt.

I detta fall är dom br amkt snyggare än orginal stålisarna som sitter I en 01 02 03
chippah skrev:Livar upp den tråd lite =)

Fick hem dessa strålkastare förra veckan och har sedan dess funderar på vad reglerna är för att få ha DRL ljusen på?
Läst de flesta trådarna på detta forum.

Undrar även om det inte är DNA ljus dp dessa ersätter parkeringsljusen och får då vara tända med halvljusen?
Fick med en controller som ska göra att de bryts om man sätter på halvljus men det konstiga är då att man lär ta bort matningen till parkeringsljusen för att få "DRL" ljusen att bli styrda av controllern för annars har de ju matning ifrån 2håll.

Hur tusan har ni gjort?

har pratat med vparts flertal gånger och de är lika ställda som jag
Jag har kört så här: Vintertid har jag nästan uteslutande kört med halvljus. (alltså både DRL och halvljus)
Sommartid körde jag mycket med parkeringsljus. (bara DRL)

Summa summarum är att jag aldrig blivit stoppad när jag kört med bara DRL, eller båda tillsammans.
Misstaget man kan göra är väl att glömma stänga av parkeringsljuset en längre tid så batteriet drar ur. :???:
Jo, halogenstrålkastarna på pre-facelift är inte snygga. Räfflat glas hör hemma på 90-talet och det är pinsamt hur långsamma Volvo var på att inse det. Men jag håller ändå med llesrof, det är inte snyggt att åka omkring med Clas Ohlsons julbelysning i strålkastarna. Tur att smaken är olika, det vore så tråkigt annars. ;)

Sen vore jag inte förvånad om alla dessa stylingstrålkastare har LED-remsorna typgodkända som parkeringsljus och inte som DRL.
V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.