Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har köpt på mig en 854 billigt pga skick..

Har inte kollat igenom den helt kom precis hem men det jag vet nu är:

Växellåda: När motorn är avstängd så går alla växlar in i lägena utan problem hur enkelt som helst men när man sen startar motorn så är det som växlarna blir blockade det går att få in dom men med lite kraft det gäller alla växlar.
Vad kan det vara ? samt vad ska jag kolla ?

Lambda: Lampan lyser motorn går inte som den ska typ på så kallad grundinställning...kollade biltema och dom hade en men läst att den inte funkar på vissa motorer, detta är ju 10V motorn. vad är bäst skroten eller biltema ? Ny på volvo går på 1800:- så kollar skrot eller biltema först.

Länk till lambda:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv ... RAD-52980/
Senast redigerad av 4 Daanne, redigerad totalt 0 gång.
taxi skrev:Lambdalampan betyder att det finns felkoder att läsa ur. Gör det först, antagligen är det inget fel på din lambdasond.
har ingen dator att läsa den med :P har du nån koll på vad det kostar att lämna in o kolla ?
Användarvisningsbild
av js1
Till 96 med 10V motor kan du bygga en läsare för några tior, sök så hittar du.
Har varit ute och kört bilen lite idag men det känns inte som den kopplar för har du växel i o kopplar helt så är de fortfarande som bilen vill framåt..är de kopplingen som är slut eller behöver nått spännas eller liknande ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]