Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av HakanJ
Fler än jag som inte kör med bilen så ofta som tycker att VOC lägger ner för tidigt?

Så en fråga, kan man tvinga igång dieselvärmaren med ett SMS?
av Exquattro
Vad menar du med att VOC lägger ner för tidigt?
Du kan ju tvinga igång värmaren med SMS men då behöver du Volvos Värmarapp, alltså inte VOC-appen. Bara att hämta ner.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
VOC appen borde automatiskt skicka sms och "väcka" Volvon när den gått ner i djupsömn och man vill ha kontakt.

Väldigt irriterande när man kommer till långtidsparkeringen vid flyget på vintern och det inte gått att starta värmaren.
av Exquattro
HakanJ,det var ju kul för mig att kunna bistå med något, som ny Volvoägare! :D Jag förstår nu vad du menar med nedläggningen, det är ju såklart lite dumt att inte kunna komma förbi det problemet. Hur länge kan bilen stå och sova innan den går ner i sparläge?
av xerys2012
Exquattro skrev:HakanJ,det var ju kul för mig att kunna bistå med något, som ny Volvoägare! :D Jag förstår nu vad du menar med nedläggningen, det är ju såklart lite dumt att inte kunna komma förbi det problemet. Hur länge kan bilen stå och sova innan den går ner i sparläge?
Först vid tre dar. Då tar d upp till en timme att få kontakt. Drar du inte igång tändningen på 14 dygn så är den bortkopplad.

Har läst lite om era oljebyte bekymmer. Verka[…]

Relä luftpump 850

Sitter en plastkåpa under kylaren, en skruv […]

Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]