Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

har en volvo v70 D5a som inte vill gå redigt. den är helt orkeslös. ibland är den skit slå , å ibland går den bättre, men när den går bättre så pyser de , typ som någon slang är sönder. men de pyser inte när den går som sämst. har kollat lite å ingen slang verkar vara söndrig , å inte motorkuddarna heller! någon som vet vad det kan vara för fel ? tacksam för svar! mvh fredrik
Vill inte vara viktigpetter här, men det är en D5....dom ä rinte precis rally bilar....utäver det, det enda jag kan om Dieslar är att ett vinande-pysande ljud vid accerelation kan mycket väl vara bränsle pump relaterat.
Andreas2012 skrev:Vill inte vara viktigpetter här, men det är en D5....dom ä rinte precis rally bilar....utäver det, det enda jag kan om Dieslar är att ett vinande-pysande ljud vid accerelation kan mycket väl vara bränsle pump relaterat.
nej det vet jag! men 0-100 på 40 sek ska den iallfall inte göra ;) , okej ! får kolla de !
fredde92 skrev:
Andreas2012 skrev:Vill inte vara viktigpetter här, men det är en D5....dom ä rinte precis rally bilar....utäver det, det enda jag kan om Dieslar är att ett vinande-pysande ljud vid accerelation kan mycket väl vara bränsle pump relaterat.
nej det vet jag! men 0-100 på 40 sek ska den iallfall inte göra ;) , okej ! får kolla de !
Ring du, sitter i bilen på väg till Uddevalla nu.
Henry skrev:Samma problem hade jag för ett halvår se, det slutade med byta av EGR ventil som var felet.
ofan, gick den bra ibland å dåligt ibland också ? å pyste när man gasade ? de låter som de är en läcka någonstans , men har kollat å inget hittat!
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]