Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av tl251
Hej på er! har en s70 t5 årsm 00 som nu har gått 36000 mil, suverän körglad bil som gått som civilare, verkligen gillat bilen. tyvärr så fick bilen stå på en långtidsparkering 3 dagar och fick bla sidorutorna sönderslagna, handsfacket uppbrutet, reva i förarstol, framdörr gick ej att öppna samt div saker till plus att dom stulit en del saker i den, tändningslåset vet jag inte om dom har varit på än för jag trodde polisen skulle komma o kolla på den så jag rörde inget på den, polisen kommer inte ut på såna grejer längre sa dom? tog foto samt skrev ned vad som fattades och var sönder på den, medd polis samt försäkringsbolag, har halvförsäkring på denna bil,

Den har väldigt bra service historik med ett anntal a4 sidor med all service samt åtgärder sen den var ny samt att jag bytt vissa saker på den. Undrar lite vad som kommer hända. volvo ringde o frågade lite hur den sett ut förut mm så skulle dom göra en bedömning.

Nu till frågan,,vad kommer ungeför inträffa nu..löses bilen in? kontakten med försäkringsbolag, isåfall vid inlösen, kommer man få köpa en likvärdig bil eller hur funkar det..tips?? gillade bilen mkt och den är otroligt saknad och behövd.

MVH
Användarvisningsbild
av crumpets
Mil + ålder på den lär innebära att de löser in den. Tyvärr får du inte köpa en likvärdig bil utan du får vad försäkringsbolaget tycker att dess marknadesvärde var.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja sånt här är surt.. du kommer troligen få ett bud från försäkringsbolaget för inlösen. Ibland går det att förhandla upp det om man t.ex kan visa att det nyligen lagts pengar på service eller lagningar eller på annat sätt hävdar höjt värde.

Irriterande att polisen inte åker på sånt. Jag tror inte det skulle kosta så mycket för samhället om man åkte ut och tog lite bilder, använde ett litet enkelt spår-kit för fingeravtryck och gick ett varv runt bilen. Många som gör sånt här har även andra belastningar och kan mycket väl finnas i belastningsregistret. Skulle nog kunna klara upp rätt många sånna brott i längden, och skulle nog leda polisen till värre brott också.
Användarvisningsbild
av Vojje
joel80 skrev: Irriterande att polisen inte åker på sånt. Jag tror inte det skulle kosta så mycket för samhället ...
Det skulle bli ett allt för stort avbräck för bagerinäringen.
Användarvisningsbild
av Guligan
Men man kan ju åka förbi bageriet på väg tillbaka?!
Användarvisningsbild
av joel80
Om jag hamnar i situationen att jag behöver ha hjälp ska jag säga till polisen att jag bjuder på bullar eller munkar om de kommer och tar lite fingeravtryck! :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Grannen fick rutan inslagen på sin bmw mitt i natten: jag for ut direkt jag hörde larmet. Väckte grannen som ringde polisen och skulle anmäla händelsen. De frågade om vi ville att en polisbil skulle komma. Så nog kommer de ibland....
av PTV
Polisen ... !?.Nä, dom hinner ju inte med att lösa några brott längre pga skrivbordsarbeten och jaga bilister på vägarna.Därav den uteblivna brottsbevakningen.
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]