Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sveare
Har nu fått min S60 levererad och jag tror att jag har fått fel chassi sättning. Enl. verkstaden så har jag fått en bil med Chassie3 Dynamic.
Jag var noga med att påpeka flera gånger för säljaren att det skulle vara det mjuka komfort chassiet och inte sportchassie. Jag bytte in en tidig S60 som var tillverkad med sportchassie. Den största anledningen var att jag tyckte komforten var dålig, med stötig gång. Då fanns det inget annat att tillgå.
Jag tror att det är ett Touring chassie jag skall ha och beställt.
Vad gör man nu?
av Nibbe
sveare skrev:Har nu fått min S60 levererad och jag tror att jag har fått fel chassi sättning. Enl. verkstaden så har jag fått en bil med Chassie3 Dynamic.
Jag var noga med att påpeka flera gånger för säljaren att det skulle vara det mjuka komfort chassiet och inte sportchassie. Jag bytte in en tidig S60 som var tillverkad med sportchassie. Den största anledningen var att jag tyckte komforten var dålig, med stötig gång. Då fanns det inget annat att tillgå.
Jag tror att det är ett Touring chassie jag skall ha och beställt.
Vad gör man nu?
Vad står det på din orderbekräftelse?
Den som du skrivit under och godkänt bil inkl. tillbehör och utrustning.
av sveare
Vad jag kan se finns ingen uppgift vilket chassie som bilen skall ha, bara en mängd uppgifter om hur den i övrigt är utrustad, klädsel, färg, m.m i en lång lista.
Detta minns jag var något säljaen knappe in vid beställningen, jag får titta ytterligare en gång till i kväll.
Användarvisningsbild
av crumpets
Sportchassi är ju standard så touringchassi måste separat läggas till som tillval även om det kostar 0kr såvitt jag vet. Står det inget är det alltså sportchassi.
av perhall
Touring-chassi är tillval, 0 kr. De flesta bilar har inte det chassit (max 15% gissar jag), står det inte i orderbekräftelsen är det nog som Nibbe säger, om du inte har nån annan konversation (t ex e-post) där säljaren intygar att bilen kommer att ha det mjukaste chassit.
PH
av sveare
Har kontaktat säljaren idag och han minns mycket väl att jag ville ha ett mjukt chassie. Men han hade blandat ihop begerppen och beställde fel.
Bilfirman kommer nu att titta på att bygga om bilen till Comfort/Touring utförande eller ta fram en ny bil.
av sveare
Fiarman har gjort fel och beställer hem en ny bil utan kostnad för mig. behöver nog inte betala några milpengar heller. Bra gjort av företaget.
Användarvisningsbild
av crumpets
Damn... Jag trodde inte sån servicekänsla fanns kvar alls år 2013. Skönt att det löste sig!
av sveare
Hej, Ja det löste sig på ett alldeles utmärkt sätt. Denna åf , Skobes i Flen kan verkligen rekomenderas även när det gäller att göra bilaffärer, vilket jag gjort med Anders flera gånger och han är mycket bra att ha att göra med.

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]

V60 T4 2012 Bränslelukt

Har en V60 T4 2012. Luktar bensin när motorn […]

Tack så mycket för svaren. Jag köp[…]