Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freelander
Hej!
Jag har för avsikt att dra in el i kupén på min V70 2002 2,4 Bifuel.
Hur drar /var drar / jag lättast in kräm/kablage mellan motorutrymmet och kupén?
Har läst på annan plats på nätet om förslag, men det verkar råda olika uppfattningar.
Någon som verkligen gjort detta som kan berätta.
Har ett svagt minne av att jag såg en Youtube för länge sedan där man drog kabel till vänster om säkringshållarna (till vänster om ratten) där det fanns ett hål som var igenpluggat med en skumbit. Drog man därifrån så kom man fram under motorhuven på vänster sida, i ovankant. Provade detta men får inte igenom en tråd...?
av Freelander
Jag får inte länken att fungera, kommer bara till volvosidan.
Provar att söka installationsanvisning för kupévärmare - men hittar inget.
Får du fram en .PDF ....kanske du kan bifoga den om det går?
Eller, annars bra ideér?
av Freelander
Tack för hjälpen!
Inte helt enkelt att tyda bilderna, men jag tycker det ser ut som om man skall ta bort matta och ljudisolering under fötterna på passagerarsidan fram, och sedan föra kabeln genom en gummibussning som kommer ut i bakre underkant på motorutrymmet. Där måste man först skära bort en bit isoleringsmatta.
Är det månne rätt tolkat? Finns det verkligen ingen färdig (alltså mer lättåtkomlig) kanal att trä en kabel i?
Volvo som ju borgar för enkla robusta genomtänkta lösningar.
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom s[…]

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]