Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Jag har en MY12 tillverkad i maj, den har inte staplarna men väl min kompis MY13 tillverkad i juli, dock ingår det i uppdateringen vid service tror jag så jag förväntar mig att ha staplarna när jag snart servar bilen./PH
av mattish
perhall skrev:Jag har en MY12 tillverkad i maj, den har inte staplarna men väl min kompis MY13 tillverkad i juli, dock ingår det i uppdateringen vid service tror jag så jag förväntar mig att ha staplarna när jag snart servar bilen./PH
Det är avhandlat innan att det inte ingår i servicen. Hävda att sensus går trögt och kräv en uppdatering av den för att få staplarna.
av PelleK01
Pratade med säljaren igen och den här gången hade han talat med en servicetekniker som sa att det funkade. Tjatade till mig en uppdatering på bilen jag är spekulant på. Så då kommer nästa fråga, ingår färdstatistik alltid i 3.0 eller finns 3.0 i olika utföranden? Hoppas ni förstår vad jag menar och att jag inte rör ihop det för mycket :oops:
av perhall
mattish skrev:
perhall skrev:Jag har en MY12 tillverkad i maj, den har inte staplarna men väl min kompis MY13 tillverkad i juli, dock ingår det i uppdateringen vid service tror jag så jag förväntar mig att ha staplarna när jag snart servar bilen./PH
Det är avhandlat innan att det inte ingår i servicen. Hävda att sensus går trögt och kräv en uppdatering av den för att få staplarna.
OK, tack:) Hörde av nån annan här att de fått det vid servicen. Trodde det ingick i service 2.0.
Samma sak med min tidiga MY08, när jag sa att PDC funkade trögt uppdaterade de mjukvaran och jag fick visuell visning i displayen (iofs såg den ut som ett exjobb från fyraårig teknisk linje 1988 men ändå...)/PH
av mattish
PelleK01 skrev:Pratade med säljaren igen och den här gången hade han talat med en servicetekniker som sa att det funkade. Tjatade till mig en uppdatering på bilen jag är spekulant på. Så då kommer nästa fråga, ingår färdstatistik alltid i 3.0 eller finns 3.0 i olika utföranden? Hoppas ni förstår vad jag menar och att jag inte rör ihop det för mycket :oops:
3.0 är 3.0.. Finns inte olika.
Problem baklucka

Det är troligtvis fukt i dämparna som or[…]

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]