Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av freezingalaskan
Jaha, så var det med det. Efter att hämtat ut min MY09 XC90 3,2 i fredags med ny automatlåda, ny vattenpump, ny servostyrningpump, och en dragkrok installerat så krockar min svärmor med bilen. Kostnad nästan 50000 SEK, men som tur är betalade jag bara 9000 SEK för dragkroken då det andra gick på garanti.
Bild

Bakdörren är tryckt bakåt och uppåt och kan inte öppnas. Kan ej öppna handskfacket inne i bilen för dörren är intryckt. Höger framhjul vinklat utåt, höger framskärm intryckt och "fotbågen" som är fastbultad under fick sig en rejäl törn. Kuddar löstes ej ut, för ingen satt i passagerarsätet fram, och min son satt i mitten i baksätet. Inga skador på människor vilket är en stor lättnad. Andra bilen var en Jeep Compass och hela fronten var bortriven på den.

Vad tror ni? Kommer den att lagas, eller är det skrot? Kan ramen riktas utan att man minskar skyddet nästa gång man krockar?

freezingalaskan
av superpin
Min gamla v70 blev smälld från sidan men lite högre upp, den skrotades pga att instrumentpanelen trycktes åt sidan. Plåtjobben var inget de oroades av men inredning var dyrt... Nu var den värd en tredjedel av din bil, så jag skulle bli förvånad om de skrotar den.
av Lövet
Min lilla insikt bland amerikanska försäkringsbolag (som kommer via svenska f-bolagskontakter) är att de löser in betydligt fler bilar i USA än i Sverige. Detta för att undvika stämningar för framtida problem orsakade av lagningarna.
Användarvisningsbild
av erikn
Missade hon högerregeln?
Hon svängde vänster i fyrvägskorsning med grönt ljus, men borde haft en grön pil. Bil i motsats riktning som också hade grönt ljus hade ingen anledning att tro att hon skulle korsa deras vägbana, så kollisionen var ett faktum. Dumt misstag, men saker och ting händer ibland. Jag väntar fortfarande på utlåtande från försäkringsbolaget.

freezingalaskan
Användarvisningsbild
av wissel
Svärmor får nog med all sannolikhet stå för detta. ( F-bolaget).
Tror också på skrot med samma underlag som Andreas_Lofgren.
Användarvisningsbild
av Andreas2012
Stackars bilen..... :(

Påminer mig om definitionen av uttrycket `blandade känslor` , dvs. att se svärmor köra ut för en jätte hög klippkant, och i samma sekund ser du att hon sitter i din splittnya XC90.

Direkt översatt vits från eneglskans:

Definition of Mixed emotions;
Watching your mother-in-law drive over a cliff in your new Porsche.
Användarvisningsbild
av wissel
Andreas2012 skrev:Stackars bilen..... :(

Påminer mig om definitionen av uttrycket `blandade känslor` , dvs. att se svärmor köra ut för en jätte hög klippkant, och i samma sekund ser du att hon sitter i din splittnya XC90.

Direkt översatt vits från eneglskans:

Definition of Mixed emotions;
Watching your mother-in-law drive over a cliff in your new Porsche.
Fy på Dig Andreas...hahahahahaha.. :P :P
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]