Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Guru skrev:Eller är Passatköparna helt ointresserade av design
Ja, det är jag tämligen övertygad om, i allafall i 99% av fallen.
av mattish
MartinS skrev:
Det är precis likadant med volvo...
Användarvisningsbild
av MartinS
mattish skrev:
MartinS skrev:
Det är precis likadant med volvo...
Njae, jag skulle säga 97% för Volvo :)
Användarvisningsbild
av V9097
97% stämmer nog för V70, där det är andra faktorer som avgör köp.

Men de som köper en XC60, V40, C70, C30 eller S/V60 väger nog oftare in design i sitt bilval.
av FXC70MY13
Eagerly waiting for MY14 XC70 to be released!

Because after that Polestar upgrade for MY13 (XC70 D4 AWD) will most likely become awailable ;)
Användarvisningsbild
av philipsguy
Ang kromdetaljer, visst är det en och annan på forumet som satt på R-design eller Ocean Race-dimljustrimmet på sina bilar. De klagar nog inte på Volvos nya påfund.
Användarvisningsbild
av Guligan
V9097 skrev:
VolvoB20 skrev:Att man kan hetsa upp sig så mycket för några kromlister, det kan man ju limma på när som helst.

Några milstoplar för mig är tex

MY-06 Instant Tracktion till Haldex (Vilket lyft)
MY-06 Partikelfiltrerad dieselturbo med variabel turbogeometri på D5. (Go körbarhet)
MY-10 Sekventiell twinturbo på D5 (Oj, bra vrid från tomgångtill rödgränsen)
MY-13 Haldex Gen 5 med superslö prestanda introduceras. (Vilket nedköp)
MY-14 Naa instrumeteringen, (känns välkommet tycker jag, den nuvarnade har ju en display som ser ut att vara från 70-talet )

Vi får väl se när dieslelpluginhybrid kommer i V70/XC70, det borde ju också vara en milstople i utvecklingen.
Håller med dig i allt utom intrumenteringen. Högre upplösning på de gamla displayerna hade blivit bättre i mitt tycke. Framför allt den stående varvräknaren stör mig (så mycket att det antagligen inte blir någon Volvo).

Jag kan lägga till några milstolpar :

MY14 nya sportstolar, förhoppningsvis med längre sittdyna och bra sidostöd.
MY11 Nya tvåliters dieselfemman "D3" ersätter en Fordmotor 2.0D. Femman förbättras ytterligare MY 12 och 13
MY12 City safety
MY12 Ny instumentpanel med skärm för sensus
MY08 Sexcylindrigt för första gången i V70
MY09 Etanolanpassning. Volvomotorn 2,5T blir 2,5FT (snälla gör ingen etanoldebatt av detta)
MY11? T4(F) ersätter höpplöst slöa 2,0(F)
MY14 D2 blir åter miljöbil, kommer att sälja bra antagligen.
Jag tycker det är detta som är roligt med Volvo. Man förfinar årligen modellerna, i bland t.o.m. två gånger per år.
Jämför t.ex. med Toyota Auris, hur kul är ett årsmodellsbyte mitt i produktcykeln där...?

Håller med om att MY14 kanske inte är så superrevolutionerande som marknadsfolket på Volvo vill påskina. Men det är definitivt mer nytt än till MY13.
I nästa skede så kommer det lite nya motorer. Då sitter vi och spekulerar igen... 8)
Användarvisningsbild
av MartinS
philipsguy skrev:Ang kromdetaljer, visst är det en och annan på forumet som satt på R-design eller Ocean Race-dimljustrimmet på sina bilar. De klagar nog inte på Volvos nya påfund.
R-Design är ju inte krom, som tur är...

/Martin
Användarvisningsbild
av Guligan
Jaha, dags att uppdatera tråden. Det kommer ett gäng med nya paket till bilarna:

Klimatpaket, Sportpaket, Sport Pro-paket, Lastpaket, Premiumpaket, Teknikpaket, Teknik Pro-paket... Mycket att ta ställning till...
Driver Support-paketet verkar finnas kvar som tidigare. Hgv-paketet utgå.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 27
Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]