Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hmmmm....ännu en Volvo vs BMW vs Audidiskussion....

Kring TS fråga så har ju Volvo bekräftat att nya motorer kommer i slutet av året. Tror inte det går att skynda på mer än så.

Man har även bekräftat att det kommer betydligt motorstarkare varianter än idag.
Volvo konkurrer väl egentligen både mot Skoda, opel, Ford, VW med de billigare varianterna av V70. Typ en V70 Nordic edition är väl inte dyrare än en Mondeo.
Och med de större motorerna så försöker man konkurerra om Audi/BMW/MB:s m.fl. kunder.
mane skrev:Volvo konkurrer väl egentligen både mot Skoda, opel, Ford, VW med de billigare varianterna av V70. Typ en V70 Nordic edition är väl inte dyrare än en Mondeo.
Och med de större motorerna så försöker man konkurerra om Audi/BMW/MB:s m.fl. kunder.
Erbjudanden man kan få på V70 med utrustningspaket, servicavtal, försäkring och vinterhjul på köpet etc. gör att V70 inte är dyrare än tex en Suberb eller Mondeo i totalkostnad. Lätt val!
perhall skrev:Här är listan på de 10 bästa bilarna efter 15 000 mil:
1. A4
2. C-klass
3. S80/V70/XC70
4. Insignia
5. A6
6. X5
7. Golf VI
8. Tiguan
9. S-klass
10. Cayenne
Bygger på 15 miljoner bilbesiktningar.
PH
Visst besiktning i all ära, men dom avslöjar inte alla fel som lagat, driftstopp som åtgärdats osv..
Farsan hade en A4 2010 där det byttes både hjullager fram och växellåda, innan bilen gått 8000 mil. Sånt uppdagas tex inte på en besiktning.
Sen vill jag ha en A4 för att den kör man och en Volvo åker man :P
Min kollegas A4 my11 fick tre växellådor en ny koppling och nya hjullager efter 6000 mil, bara lådornA gick på garantin. Min andra kollegas my11 ska få ny topp efter 8000 mil... Tycker ändå dekra är intressant då den är objektiv
Hade min mekaniker å id*** till kundrelationsansvarige på volvo brandt i uddevalla insett att felen jag beskrev också var fel hade jag haft ny koppling/växellåda alt svänghjul på min bil efter 2500 mil. Lika kass som audi då rent rättvist.
mattish skrev:Visst besiktning i all ära, men dom avslöjar inte alla fel som lagat, driftstopp som åtgärdats osv..
Farsan hade en A4 2010 där det byttes både hjullager fram och växellåda, innan bilen gått 8000 mil. Sånt uppdagas tex inte på en besiktning.
Sen vill jag ha en A4 för att den kör man och en Volvo åker man :P
Det är väl många brister som inte uppmärksammas, jag kör mellan 4000-5000 mil/år och då ”åker” jag hellre Volvo än ”kör” Audi.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... -krocktest
Verkar ju inte vara mycket premium i det här krocktestet, fast testen skall vara av ”lyxiga” mellanklassare.
Mwi skrev: då ”åker” jag hellre Volvo än ”kör” Audi.
Det är väl en högst personlig fråga, men jag har då aldrig upplevt att jag åker mer obekvämt i Audin än volvo.. Visst är volvo en kanonfin långfärdsbil, men så mkt bättre än audin tycker jag inte den är..
VOLVOLAST4EVER skrev:Har nu tittat igenom en hel del om kommande 2014´s v70: snyggare design bättre instrumentering bättre multimedia med touchkontroller o internetbaserade funktioner.Bra funktioner som lockar många MEN vem köper mest v70 i sverige? jo troligen är det företag o myndigheter(+75%) som gärna kör miljöbilar och nu finns mej veterligen bara D2 motorn med diesel på gång på 115 hkr och 0,41 l/m.Kommer verkligen försäljningen öka med denna modell?
Volvo-sätt full fart med ta fram nya dieselmotorer-VEA motorer med 30% lägre förbrukning lär ju vara på gång- så de kommer ut i sommar/höst i produktionen.Med fler motoralternativ( som under2012) o nya utrustningen skulle 2014´s v70 bli klart attraktivare.Eller var tror ni?
Jag hoppas innerligt att det skall gå bra för Volvo.
30% lavere forbruk?? Min xc 70 går på 0,8 pr mil, 30% mindre, da skal den gå på 0,56 pr mil, med samme effekt og like høyt dreiemoment. Ikke en gang julenissen tror på det? Det blir vel som 3sylindret bensin supermotoren til ford med 125hk, ved tester brukte den like mye-lite som lignende biler. Jeg kjøpte i 1980 en daihatsu charade, 3 sylindret 1 liter på 50hk, den gikk på halv literen. Selvfølgelig en lettere bil enn i dag og uten ac og denslags.

Det här är lite konstigt. När jag k[…]

En gnutta fett på gummipackningen gör d[…]

V90 läggs ner.

Det där beror mycket på hur man definie[…]

Hejsan. Plötsligt utan någon tydlig f&[…]