Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av milfshake
Du letar efter ordet spacers? Med rätt et så behövs inte det.
Tack:)
av Tobzter
ja hade dom största styrstoppen plus 5mm brickor bakom ..et 43 med däck 235/35/19 och 5mm spacer då funka det kalas :smile:
något skrap nångång kanske
av Xuri
Jag kör 245/40 18" å r-fälgar på min s60 å med styrslagsbegränsarna för 18" så tar de inte i något vid fullt rattutslag.
Men de svänger dåligt så in i helvete... nästan så man får börja backa å ta nya tag genom mindre rondeller :P

235er som vintersulor å de lirar också bra, dock är de 8mm spacers så fälgarna går fria från bromsarna :p
av Fredrik10
Aa okej men då tolkar jag detta som att det kommer gå att bara smälla på dem och köra som fan
av Fredrik10
Ja men det kommer gå att köra med dem? För tänker inte köpa dem annars. Så ett tydligt svar hade varit bra om det går att köra med dem. För den däck firman jag ska köpa dem på sa att det är väldigt liten risk att det skrapar i .
av basberoende
Fredrik10 skrev:Ja men det kommer gå att köra med dem? För tänker inte köpa dem annars. Så ett tydligt svar hade varit bra om det går att köra med dem. För den däck firman jag ska köpa dem på sa att det är väldigt liten risk att det skrapar i .

Det borde inte vara några problem, så vida du inte kör bottsänkt osv.

Hej! Jag har när jag köpte bilen fö[…]

Tack för svar, så milen 27000 på […]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]