- sön 24 feb 2013, 21:34
Hoppas det är ok om jag startar ny tråd om detta och inte bumpar någon annan, om inte skäll gärna på mig :)
Har idag en gammal Volvo V70 R AWD -98 som jag haft i 7 år, är fortfarande nöjd med den men eftersom våran familj märkligt nog växt dom senaste åren så är den väl inte den mest optimala familjebilen. Med tanke på förbrukning, skatt osv och att bilen faktiskt börjar bli gammal så är planerna nu att köpa en "ny". Har fastnat för v70 1.6D för att dom helt enkelt går billigt och att mitt sug efter hästkrafter har svalnat betydligt.
Provkörde en sådan nu i veckan och nu undrar jag vad ni tycker.
Om allt faller sig väl och jag gillar bilen kommer vi nog med all säkerhet ha bilen iaf 5-6 år
V70 1.6 D -12
Momentum utrustad med manuell låda
3300 mil
Nya vinterdäck med fälg
Drivmedels rabatt (5kr rabatt i 2000 liter)
Säljaren vill ha 229 000 kr för bilen (Nedsatt från 239 000kr)
Är jag utvecklingsstörd om jag tar detta?
Ska ut och provköra Passat och något mer märke imorgon men hjärtat säger volvo...Vad säger ni, alla råd och åsikter välkomnas...
Tack på förhand
/Pelle
Har idag en gammal Volvo V70 R AWD -98 som jag haft i 7 år, är fortfarande nöjd med den men eftersom våran familj märkligt nog växt dom senaste åren så är den väl inte den mest optimala familjebilen. Med tanke på förbrukning, skatt osv och att bilen faktiskt börjar bli gammal så är planerna nu att köpa en "ny". Har fastnat för v70 1.6D för att dom helt enkelt går billigt och att mitt sug efter hästkrafter har svalnat betydligt.
Provkörde en sådan nu i veckan och nu undrar jag vad ni tycker.
Om allt faller sig väl och jag gillar bilen kommer vi nog med all säkerhet ha bilen iaf 5-6 år
V70 1.6 D -12
Momentum utrustad med manuell låda
3300 mil
Nya vinterdäck med fälg
Drivmedels rabatt (5kr rabatt i 2000 liter)
Säljaren vill ha 229 000 kr för bilen (Nedsatt från 239 000kr)
Är jag utvecklingsstörd om jag tar detta?
Ska ut och provköra Passat och något mer märke imorgon men hjärtat säger volvo...Vad säger ni, alla råd och åsikter välkomnas...
Tack på förhand
/Pelle