Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Jag undrar om nån vet om det är svårt att montera in en mugghållare i frontpanelen i en s60? Måste man plocka ner hela panelen?? Är det massa mekk? Värt att lämna in? Finns det anvisningar med i paketet??
av S60AWD2.5T
deska skrev:Jag undrar om nån vet om det är svårt att montera in en mugghållare i frontpanelen i en s60? Måste man plocka ner hela panelen?? Är det massa mekk? Värt att lämna in? Finns det anvisningar med i paketet??
Du måste plocka bort klimaten och radion, men det är inte svårt.
Finns instruktioner till det.
Användarvisningsbild
av deska
Förtydligande:
Alltså den standardmugghållaren som finns till s60 som monteras bredvid bilstereon i panelen och som kommer ut när man trycker på den.
av CANBus
om du bara har ett fack där idag så tar monteringen ca 2 minuter.
facket har sina fästklackar under det dära gummiinlägget i facket.
ta bort den och ta ett falsben eller dyl och pilla upp låsklackarna.
tryck den lite frammåt och gör likadant upp sen drar man ur hela facket.
mugghållaren trycker man bara dit sen, klart.
av Mikael G
Jag har hållaren i panelen och är så där imponerad, är det inte en stor mugg eller flaska så riskerar man att välta drickat. Vet inte hur dom tänkte när dom byggde den där.
Användarvisningsbild
av inqidink
Vad fick du ge för mugghållarpaketet?
av Friberg
hej ! tips lossa ej kablarna till ecm `n då kan man få fel medelande
Användarvisningsbild
av deska
men du CANbus, är det bara att pilla bort gummit nertill? Sitter det fästen uppe och nere? Förstör man facket då? kanske vill använda det igen.. :)
av CANBus
nej ,det är ju bara låsklackar, du pillar bara upp dem lite så facket kan dras ur.

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]