Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ramsjö skrev:Inte på din årsmodell, har själv besiktigat min 00a i två år med lysande motorlampa
Det låter ju någorlunda lovande iallafall. Senaste gångerna bilen varit besiktigad i min pappas ägo så har alla avgasvärden varit normala nämligen, dock har varningslampan och meddelandet i färddatorn varit släckt. :)
Om någon i Borås-området har tillgång till en VIDA-läsare så vore det väldigt uppskattat om ni kan kontakta mig via privatmeddelande så att jag slipper lämna in för avläsning till Volvo och betala en hisklig summa pengar! :wink:
Uppdatering: Har idag läst felkoder hos Volvo, betalade ingenting iaf! 8) Är fortfarande utslag på gasspjäll/gaslägesgivare samt AC, precis som de felkoder angivna i mitt ursprungliga inlägg. Någon som har ett humm om vad det kostar att uppdatera mjukvaran/programmera om på gasspjäll? Kan även tilläggas ytterligare en gång att det är ett modifierat sådant från Atech2.

Tack. Vilken stämpel har dina? 98w xl?

Ta bort hajfena

Igår satte jag på hajfenan igen, egent[…]

Häromdagen kom en eventuell indikation p&ar[…]

P1671 S80 '99

.. den säger typ "Internal fault in s[…]