- sön 24 feb 2013, 15:36
Men det kanske brukar gå lugnare runt den banan än vad det gjorde när jag var där, det vet du säkert mer om än vad jag gör.
/Martin
Funk skrev:Jag har i och för sig bara kört där en gång och möjligen gick det inte fortare än 90-110km/h eller så men man kan pressa bilen ruskigt hårt runt den banan även i dessa relativt låga hastigheter, speciellt eftersom många av kurvorna är helt feldoserade. Det är inte luftmotståndet som sliter på bilen.De som rullar på "kundtestbanan" ställs på efter att de tjänstegjort färdigt som "åkasvinfortbilar med gasglada kunder" och säljs via normala återförsäljare. Ser man en bil som det är långt tid mellan tillverkning och första påställning med Volvobil som ägare under den tiden kan det tyda på något liknande. Fast frågar du säljaren så har den "stått i receptionen på volvo i göteborg"....Jag håller inte med om din beskrivning... bilar som rullat 150 mil på sex månader på en demobana med 90km/h som högsta fartgräns är närmare sanningen.
/Thomas
Men det kanske brukar gå lugnare runt den banan än vad det gjorde när jag var där, det vet du säkert mer om än vad jag gör.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts