Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petzzon
Hej alla.

Behöver er syn på ett angenämt val. Håller på att importera en XC 60 T6 R-design 2011, till det stora problemet hör att jag har 2 olika att välja mellan. Tyvärr har ingen av dom allt man önskar och dessutom skiljer det en hel del i mil och pris.
Båda bilarna är vita, har Cratus 20 tum, Sensus, Navigation, backkamera, Elbaklucka, tonade rutor, winterpaket. mm.

Skillanden:

Bil 1

8500 Mil uttagen Dec 10
Driver support paket
Alu takreling

Bil 2

3500 Mil Uttagen April 11
BLIS
Glastaklucka
Elförarstol
Heico trim 330 PS

Bil 2 är totalt 57.000:- dyrare, enligt min koll borde det skilja ca 35.000:- för dom extra 5000 milen samt 5 mån ålder.
Den sista lockar helt klart men kan inte fatt hur man tänkte när man bara valde till BLIS och inte hela DS paketet.

Hur hade ni gjort?
av xerys2012
Min åsikt är nog att gå på den med minst antal mil, dvs bil 2. 8500 mil känns rätt mycket o det borde synas på inredningen samt stenskott på motorhuv. Vet ju ej hur mycket du kör varje år, men 5000 mil är för mig typ 3 års körning. En bil som gått 8500 känns för mig inte som en "ny" o fräsch bil vilket tar bort en stor del av den härliga känslan med ny bil (läs ej ny-bil) :)

Vad ligger pengen på dessa härligheter?
Användarvisningsbild
av MartinS
Utan att lägga någon värdering i mil och pris hade jag valt bil1 då jag är lite skeptisk tll 3djeparts trim. Vad det gäller utrustningen hade jag gärna haft driversupport, alulister, elstol och glaslucka så där kan jag inte välja.

Föresten, är den reggad med trimmet kanske den är svår att regga i sverige, eller är det ett ickeproblem nu för tiden?

/Martin
av Petzzon
MartinS skrev:Utan att lägga någon värdering i mil och pris hade jag valt bil1 då jag är lite skeptisk tll 3djeparts trim. Vad det gäller utrustningen hade jag gärna haft driversupport, alulister, elstol och glaslucka så där kan jag inte välja.

Föresten, är den reggad med trimmet kanske den är svår att regga i sverige, eller är det ett ickeproblem nu för tiden?

/Martin
Tror inte den är reggad med det, sen har väl Heico och Volvo ett nära samarbete i Tyskland så där är jag inte orolig. Tror dom samarbetat sen 1972.
av Petzzon
xerys2012 skrev:Min åsikt är nog att gå på den med minst antal mil, dvs bil 2. 8500 mil känns rätt mycket o det borde synas på inredningen samt stenskott på motorhuv. Vet ju ej hur mycket du kör varje år, men 5000 mil är för mig typ 3 års körning. En bil som gått 8500 känns för mig inte som en "ny" o fräsch bil vilket tar bort en stor del av den härliga känslan med ny bil (läs ej ny-bil) :)

Vad ligger pengen på dessa härligheter?
Egentligen inte så orolig för milen, kör själv bara 1000-1500 mil per år så det skulle jämna ut sig på några års sikt. Sen är klimatet betydligt skonsammare söderut, inte alls lika mycket dålig asfalt, grus mm som ger upphov till stenskott.
av Petzzon
Ja det finns idag och det fann på 11:orna också, heter "Fahrerassitenz paket". Har fått originalspecen på båda bilarna. Men annars har du rätt paketen ser klart annorlunda ut. R-design baseras t.ex. på Kinetic oavsett motorval. Du måste välja till Winterpaket pro, Businesspaket pro samt Komfortpaket för att bilen ska bli hyfsat komplett.
Användarvisningsbild
av Guligan
Om jag kommer ihåg rätt så kom "Sensus" till XC60 när ungefär halva modellåret 2011 var gånget. Kan ha varit någonstans kring prod.vecka 44, 45 eller 46 2010. Så det är inte osannolikt att även den äldre bilen har det, även om den förmodligen är bland de första.

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylindri[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]

Detta har börjat hända min v70 -12.. b[…]