Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har försökt själv men gått bet och har inte tid att stå och meka.

Letar firma i Stockholm, City eller norrort som kan tänka sig att koppla in mina extraljus, två stycken Hella Comet. Jag har monterat hållaren redan och köpt kablage och relä. Det är just själva kabeldragningen som skall göras.

Tips någon? Max 500 kr tänkte jag mig.. kvitto eller kanske inte..
ed skrev:Har försökt själv men gått bet och har inte tid att stå och meka.

Letar firma i Stockholm, City eller norrort som kan tänka sig att koppla in mina extraljus, två stycken Hella Comet. Jag har monterat hållaren redan och köpt kablage och relä. Det är just själva kabeldragningen som skall göras.

Tips någon? Max 500 kr tänkte jag mig.. kvitto eller kanske inte..

Du har inte köpt original kabelsats? Den är bara att plugga i. Dyr men det var värt varenda krona, knapp till panelen inne följde med också.
basberoende skrev:
Perc skrev:Men den skulle jag inte våga använda om jag hade mer än 2x55W halogen.

Vad menar du nu? Det är ju med ett 40 amp relä å så.
Om "volvos egna kabelsats" innebär att strömmen kommer genom sytråden nere vid luftburken, så nej. Jag kopplade och tog direkt från pluspolen vid säkringsboxen istället. :)
Perc skrev:
basberoende skrev:
Perc skrev:Men den skulle jag inte våga använda om jag hade mer än 2x55W halogen.

Vad menar du nu? Det är ju med ett 40 amp relä å så.
Om "volvos egna kabelsats" innebär att strömmen kommer genom sytråden nere vid luftburken, så nej. Jag kopplade och tog direkt från pluspolen vid säkringsboxen istället. :)

Ja det gjorde jag också med volvos sats. Tog bara styrströmmen nere vid luftburken. Drev sedan 3 st 75w xenon utan problem.
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]