Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Opel Kadett B, 157 cm bred, C 167cm. Kanske exkluderar backspeglar? I vilket fall, det skiljer runt 20-30cm mot dagens bilar i bredd. Rätt mycket. Jag tycker annars som du Martin, det är svårt att backa med infällda backspeglar i trånga garage, huvaligen. Man vill inte höra det skrapande ljudet :shock:
Just XC60 har ju annars fantastiska backspeglar tycker jag, stora och tydliga. Men att backa med dem infällda vete katten om jag skulle våga, så bra är inte sikten bakåt tror jag - men jag har inte provat i och för sig.
Har också ett garage som är 220cm brett, V60:n är ca 210cm.
Beställde bilen med infällbara speglar bla för att kunna fälla in speglarna då man passerar porten, men det är som de flesta andra i denna tråden säger, mycket enklare att köra både in men framför allt ut med speglarna utfällda. Man får bara ta det försiktigt.
Men min gamla V40 kunde man nästan köra in på tvären! :D
Kommer in i tråden o stör lite...kommer inte häller in mitt garage köpt min Bil beg, o den hade så mycket annat vi ville ha så man fick skita i att de inte fanns el infällbara speglar!! Men nu frågan går de o stoppa i är de fördraget osv??
Ja - Alt är fördraget. Man får köpa en ombygnigssats til speglarne och nye dörmoduler och en programmering av dessa. Jag har gjort denne ombygningen på min bil själv. Funker fint. Har även byggt om til 12'ans speglar, så jag har en sats över med komplette speglar utan glassen. PM'a om det har nån interesse.

Mvh,
Kristian
Kolla i webbshopen på bildeve.se, men det rör sig väl om runt 2500kr för en ombyggnadssats till infällbara har jag för mig.

/Martin
2500kr är ju halva summan av vad man kan få en ny fin takskjutport i bredden 2,50m för. Då med el öppning/stängning, Installerade en sådan själv i somras och nu är det inga problem utan infällbara backspeglar. Dessutom funkar det med alla bilar framöver (eller nja, om 20 år är de väl ytterligare 30cm breda).
moose skrev:2500kr är ju halva summan av vad man kan få en ny fin takskjutport i bredden 2,50m för. Då med el öppning/stängning, Installerade en sådan själv i somras och nu är det inga problem utan infällbara backspeglar. Dessutom funkar det med alla bilar framöver (eller nja, om 20 år är de väl ytterligare 30cm breda).
Fast den porten kanske inte håller i 20år? :) Jag köpte en normal 240cm bred crawford port utan el för 13kkr för ett par år sedan. 5000 för en med el låter inte så högkvalitativt, eller?

/Martin
Möjligtvis kanske inte elmotorn håller för daglig körning i 20år men själva gångjärn och rullar är identiskt med den crawford port jag hade på förra huset. Har svårt att se något mekaniskt som inte skulle hålla den tiden och skulle någon rulle eller liknande paja är det ju lika lätt att byta som en glödlampa hemma.
Nu blev ju detta lite OT men enligt min mening en bättre investering än infällbara backspeglar.
Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]

Hjulskifte i skydd av det allt tidigare mörkr[…]