Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jackson75
caliber2012 skrev:Hej kan man ta en beg styrenhet från en annan 01- och byta med????
Jag har inte svaret på din fråga, men är nyfiken vad som är fel med din styrenhet, du menar ECM ?
av caliber2012
Jo min bil kopplar bort abs och stc och fel koden jag fått är bcm 0070 och troligen är det fel på styrenheten till abs pump och vad jag hört så kan man rep styrenheten om man tar dän den och kollar lödningarna för dom brukar bli dåliga sägs det. Men istället för att laga den som kanske inte är allt för lätt om man aldrig gjort det så tänkte jag att jag kan ju ta en beg från en annan v70 och sätta dit? Eller kommer min min inte tillåta det kan tro?
Användarvisningsbild
av johnnype
caliber2012 skrev:Jo min bil kopplar bort abs och stc och fel koden jag fått är bcm 0070 och troligen är det fel på styrenheten till abs pump och vad jag hört så kan man rep styrenheten om man tar dän den och kollar lödningarna för dom brukar bli dåliga sägs det. Men istället för att laga den som kanske inte är allt för lätt om man aldrig gjort det så tänkte jag att jag kan ju ta en beg från en annan v70 och sätta dit? Eller kommer min min inte tillåta det kan tro?
Ja, tack vare att du har en 01'a så är det en ABS-enhet du har och inte den nyare BCM. Det är bara att hitta en från en annan 01'a med ABS/STC och byta. Men se till att den är från samma modellår som din bil!
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]