Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Jag skulle beställa stänkskydd till min V70 på Bilia och då undrade säljaren om jag hade lackade eller olackade trösklar på bilen, mina är svarta, enligt deras register så ska dom vara lackade i bilens färg. Bara det är ju en sak, i regpapper så står det att den ska vara ljusbrun, men jag kan inte i min vildaste fantasi få det till ljusbrun utan den är ljusgrön metallic, nästan åt det beiga hållet.

Finns det ngn sida på nätet så att man kan kolla om det har hänt ngt med bilen på de få år som gått sedan 2006?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av Perc
Färgnummer finns ju på typskylten. "Åt det beiga hållet" låter i mina öron som "åt det ljusbruna hållet" också, förresten.
Användarvisningsbild
av reo91
lellec56 skrev:Jag skulle beställa stänkskydd till min V70 på Bilia och då undrade säljaren om jag hade lackade eller olackade trösklar på bilen, mina är svarta, enligt deras register så ska dom vara lackade i bilens färg. Bara det är ju en sak, i regpapper så står det att den ska vara ljusbrun, men jag kan inte i min vildaste fantasi få det till ljusbrun utan den är ljusgrön metallic, nästan åt det beiga hållet.

Finns det ngn sida på nätet så att man kan kolla om det har hänt ngt med bilen på de få år som gått sedan 2006?

Tack på förhand
Här finns men det kostar ju men men

http://www.carfax.se/
av mbc
Jespersen skrev:Kan tänka mig att det är denna färgen du har på bilen, kallas ljusbrun av någon anledning.

http://www.blocket.se/halland/Valvardad ... ?ca=21&w=3
lunar gold metallic, det som gör den brun är väl att den heter just gold i namnet.
Farsan beställde en ny bil med denna färgen precis när den kom, han fick syn på en sån i verkligheten och hann ändra sig.
Det var ju just guldfärgen han var ute efter och den är långt ifrån guld, förutom namnet då.
Användarvisningsbild
av lellec56
Tack för era svar.
Jag beställde för kul skull en rapport från carfax, mest för att se tidigare historik på bilen som jag inte vet så mycket om, bara hört av säljaren. Det var mer eller mindre som han sagt.
Angående färgen är det nog bara att inse att den ska vara ljusbrun ?:-/ (hur tokigt det än verkar).

Något tips om vad man ska använda för typ av verktyg för att få loss bakre torkararm utan att förstöra spolning och bakruta?
Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&aum[…]

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]