Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Fartdåre
Rotade fram Ghost ship häromdan. En lite lagom skräckis som fortfarande håller. Perfekt att kolla på med
tjejen...

Filmkväll ikväll med Black hawk down och Resident evil. Black hawk ger massa pang för pengarna tycker jag.
Hemmabion på max är ett måste.

Resident evil är vad den är.... Gillar stämmningen och musiken. Gillar Milla också! ;)

Har du missat Behind enemy lines så se den. Lågbudget krigsfilm med Gene Hackman och Owen Wilson.
Sevärd om man blundar för några av de missar som den är full av... Lite underhållande bara därför...
av llesrof
Fartdåre skrev:Rotade fram Ghost ship häromdan. En lite lagom skräckis som fortfarande håller. Perfekt att kolla på med
tjejen...

Filmkväll ikväll med Black hawk down och Resident evil. Black hawk ger massa pang för pengarna tycker jag.
Hemmabion på max är ett måste.

Resident evil är vad den är.... Gillar stämmningen och musiken. Gillar Milla också! ;)

Har du missat Behind enemy lines så se den. Lågbudget krigsfilm med Gene Hackman och Owen Wilson.
Sevärd om man blundar för några av de missar som den är full av... Lite underhållande bara därför...
Blackhawk Down är rätt okej men resten av filmerna är... hm... typ ångrar att jag lade de timmarna av mitt liv på att se skiten :mrgreen:

Jag såg en rätt okej brittisk film nu i kväll - "Harry Brown". En pensionär fick sin kompis dödad av ligister så han tog lagen i egna händer en smula. Jag är lite svag för brittiska filmer.
Användarvisningsbild
av vetten
Den norska filmen "Huvudjägarna" tycker jag är riktigt bra, sen såg jag en annan norsk film av bara farten som heter "Troll" också underhållande.
av Fartdåre
llesrof skrev: Blackhawk Down är rätt okej men resten av filmerna är... hm... typ ångrar att jag lade de timmarna av mitt liv på att se skiten :mrgreen:

Jag såg en rätt okej brittisk film nu i kväll - "Harry Brown". En pensionär fick sin kompis dödad av ligister så han tog lagen i egna händer en smula. Jag är lite svag för brittiska filmer.
Synd att du tycker så...
Med några undantag, så brukar brittiska filmer vara lika spännande som torkande färg eller kokande ägg. Som en blåsig, gråmulen
dag med fyra plus och regn...

En film jag vill tipsa om är End of watch. Se den! Lite som ett långt avsnitt av Cops, fast med manus och dialog och med ett lite oväntat slut.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Hyrde nya bondfilmen Skyfall härom dagen men nja den var ingen höjdare direkt, ett sömnpiller tycker jag.
av llesrof
Fartdåre skrev:
llesrof skrev: Blackhawk Down är rätt okej men resten av filmerna är... hm... typ ångrar att jag lade de timmarna av mitt liv på att se skiten :mrgreen:

Synd att du tycker så...
Med några undantag, så brukar brittiska filmer vara lika spännande som torkande färg eller kokande ägg. Som en blåsig, gråmulen
dag med fyra plus och regn...

En film jag vill tipsa om är End of watch. Se den! Lite som ett långt avsnitt av Cops, fast med manus och dialog och med ett lite oväntat slut.
Nja, synd och synd... vi har olika preferenser bara. "End och watch" såg jag för ett tag sedan. Till en början tyckte jag direkt illa om de gapiga, kaxiga och överspända karaktärerna. Typiskt amerikanska, kort sagt. Efter ett tag lärde jag mig att gilla dem. Intressant utveckling. Det är sånt jag gillar med vissa filmer, att bli överraskad av min egen reaktion. Det händer ju sällan i vanliga actionfilmer. En bra berättelse behöver inte överdrivet mycket pang-pang, svarta skåpbilar och helikoptrar.
av umekille
Onsdag 27/2 svt1 14.45
"Rock-around the- clock" från 1956 Bill Haley,The Platters,Little Richard mfl
[youtube]F5fsqYctXgM[/youtube]
Användarvisningsbild
av Brainy
jojjeblom skrev:Hyrde nya bondfilmen Skyfall härom dagen men nja den var ingen höjdare direkt, ett sömnpiller tycker jag.
Ajdå, den ligger här bredvid mig. Väntar bara på att melodifestivalen ska ta slut.

Har blivit mycket film sen jag fick hem julklappen jag köpte till mig själv ;-)

Bild
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Brainy skrev:
jojjeblom skrev:Hyrde nya bondfilmen Skyfall härom dagen men nja den var ingen höjdare direkt, ett sömnpiller tycker jag.
Ajdå, den ligger här bredvid mig. Väntar bara på att melodifestivalen ska ta slut.

Har blivit mycket film sen jag fick hem julklappen jag köpte till mig själv ;-)

Bild
Nå vad tyckte du om filmen?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]