Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#731605
I somras hade vi 235/35-19 på en v70n sänkt funka fint men tyvärr stötigt.
Hittade 225/40-19 lite mer gummi på höjden för lite mindre stötigt.

Men va tror ni funkar 225. eller kommer däcken bli för smala på fälgarna?
Med 235 så gick däcken ut lite utanför fälgarna.(så man fick en sån kant som ska skydda fälgarna lite)
#731626
skiljer väl inte många mm i höjd på dom däcken eftersom du går ner i bredd.. eftersom profilen är en viss % av bredden..bror helt på va du har för bredd på fälgarna..men på 8,5" så funkar 225 utan problem bli lite "stretch"

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]