Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TobbeL
Bra kvalitet det där med växelspaken. Lämnade in den i måndags för att få bl.a. felet med icke-återcentrerande växelspak fixad. Det visade sig att det var en fjäder som hade släppt så de monterade bara tillbaka den och sen var det löst. Gissa vad som hände idag igen...
av kidu
Forhandleren byttet vaieren på min.
TobbeL skrev:Bra kvalitet det där med växelspaken. Lämnade in den i måndags för att få bl.a. felet med icke-återcentrerande växelspak fixad. Det visade sig att det var en fjäder som hade släppt så de monterade bara tillbaka den och sen var det löst. Gissa vad som hände idag igen...
av kilono
BT fungerar klockrent, däremot har jag problem med störningar om jag väljer Ipod. Jag har inte testat färdigt än men det verkar som om det är min Brodithållare som är boven. Eftersom laddningen fungerar i den då jag kör BT är det ju ok.
av Raggdesign
Noen som vet hvorfor jeg får opp meldingen "trykk og hold inne i 2 sec for å starte" i infotainment/sensus? får den opp hver gang bilen starter. Ordner seg ved å trykke exit på rattet.

Her er meldingen som kommer opp,

Bild
Senast redigerad av 1 Raggdesign, redigerad totalt 0 gånger.
av kilono
Nej det är inte Brodithållaren, det är kabeln som är boven. Någon som har tips på kabel som funkar och räcker fram till hållaren som är placerad till vänster vid luftutsläppet?
av Foxdk
Har nu haft min V40 med en T3 motor siden januar 2013. Har kørt 5000 km. Benzin økonomi var 15 km/liter med frost grader. Nu med plusgrader er det 18 km/liter. Er rigtig fint og motoren er hurtigt varm :-DD
Er glad for bilen og har været i italien på vinterferie. Bilen kører mere præcist end min tidligere Audi A3.
Erfaring med fejl indtil nu.
Motor: I tomgang er der 3 gange været en vekslende tomgangshastighed. Virker som motor går istå men kommer så op i omdrejninger igen
Bagklap: Gasdæmper kan ikke åbne klappen. står halvåben og er så tung at lyfte helt op
Instrumentbord: Der er knisterlyde langs forruden. Mest når det er koldt og ved pludslige rystelser fra hjulophænget. F.eks. på motorvej er den helt støjsvag.
Elles er jeg meget tilfreds og fortryder ikke skifte fra Audi til Volvo

Mange hilsner fra Danmark
av MrNorth
Mawa71 skrev: En annan sak som irriterar är att när man streamar ljud från mobil (iPhone 4) mha bluetooth så hakar informationen om artist och låt upp sig efter två låtar. Inget allvarligt fel såklart, men ändå ganska irriterande.
Verkar vara ett generellt fel för så är det på min XC60 också, funkar ibland, ibland inte. Återförsäljaren sa att volvo var medvetna om detta när jag hämtade bilen (4 månader sen) Det räcker oftast med att "döda" spotify (som jag använder) och starta det igen. Förhoppningsvis löser detta sig i en uppdatering av sensus/spotify.

Själv hade jag önskat mer interaktivitet mellan telefonen och bilen. Nu måste jag för att kunna spela musik först starta spotify, sen välja en playlist och sen kan bilen spela. Lite fiddligt om man kommer på att man vill spela musik när man redan kört iväg. Gillar inte att gräva i fickorna och fiddla med telelfonen på motorvägen. Trist att man inte kan få upp en lista över playlists ungefär som sonos fungerar. Alltså att man installerar en volvo-app i telefonen som i sin tur snackar med Itunes, Nokia Music, wimp, spotify etc. En smartare upplevelse om du frågar mig....
då är man inte heller så beroende av vad som är startat i telefonen, det räcker med volvo-appen. Blåtandsprofilerna som används idag är ju bra men inte speciellt interaktiva, de är väldigt basic. Det finns ju en profil AVCPR 1.4 som stödjer ungefär det jag efterlyser men den verkar inte finnas i sensus/spotify idag...
http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth_ ... 28AVRCP.29

/S
av MrNorth
Kollade igår runt lite hur der ser ut hos de andra bilmodellerna, främst då s.k. "premium"-märken som Audi och BMW samt Mercedes. De verkar inte ha kommit mycket längre när det gäller integration av mobiltelefon samt media/musikuppspelning än vad Volvo har gjort. T.ex. BMW's användare klagar väldigt högljutt på Spotifys forum kring varför spotify inte finns i deras BMW Link/Connected app, då de likt oss vill kunna välja playlist etc via handsfree.

Så summa summarum verkar alla biltillverkare vara lika *dåliga* på att tillhandahålla en "seamless" integration mellan mobil och bil. Själv hade jag önskat ett sonos-liknande gränssnitt i sensus.

/H
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]