Några parallellstag finns inte i bakvagnen på bilmodellen ifråga, om du nu inte har en väldigt unik bil.
Däremot ser jag byte på tvärarmsfäste bak, Jag ser att Meca kallar det parallellstagsfäste, trots att det är en tvärliggande bärarm (brukar förkortas med tvärarm). Men jag är inte förvånad. Jag ser ju att dom kallar bussningarna till subframen för axelupphängningar *suckar*
Det här är ett parallellstag, även kallat stabilisatorstag, länkstag, knarrstag och gud vet vilka mera namn.
Dom återfinns endast i framvagnen på din bilmodell.
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1
Men struntsamma nu är det ju bytt och fräscht trots allt.
Som vanligt så ska ju dom som sysslar med sådana reparationer: *bara fixa det sålänge och sen skrota bilen*
Som vanligt fixas det och säljs.
Vi kan ju om vi vill låta bli att sprida den typen av information här i forumet så bidrar vi ju till att INTE få sånt fusk på marknaden. Låt dom som vill göra såna reparationer fixa egen info.
I 99 fall av 100 är det inte några dyra saker alls att fixa i ABS systemet men ändå ägnar en del massor med tid för att leta hur man kommer runt felet. Lika mycket tid till att käfta runt problemet med andra som inte gillar det, som typ med mej. För att till sist göra fusket och sen i vanlig ordning utan samvete sälja bilen. Hade man ägnat lika mycket kraft åt att lösa problemet så kostar det SÄLLAN över 500 spänn att lösa problemet på rätt sätt.
Är inte det inte värt 500 att göra nåt bra och säkert så ska man inte ha ett körkort och ännu mindre ha en bil.
MEN .. det är ju min åsikt det.