- tor 21 feb 2013, 21:00
#731287
Hello
Chippade v40in för ett tag sen. Och den har gått bra fram tills nu. Sökte på nätet både google och jagrullars forum, och förstod va felet kunde vara.
Beställde en ny magnetventil på volvo monterade den på em. Problemet var fortfarande kvar, kontrollerade att slangarna satt rätt.
Körde en sväng till fortfarande samma knappt 0,5 bar.
Blev förbannad och körde till JMB Optimering i Halmstad och pratade med Magnus Jaasund (mycket trevlig och grymt säker).
Förklarade läget för han då det är han som chippat den ( BSR), han kontrollerade också att slangarna satt rätt.
Han felsökte även bilen men fick inga felkoder, kontrollerade tryckklockan och den fungerade felfritt.
Kopplade av "spärren" på magnetventilen så turbon fick sken ladda. Men inte fan sken laddar han utan peakar 1,2bar för att
Sen lägga sig på 1bar.
Så summa sumarum;
Inga felkoder
Tryckklockan funkar
Ny magnetventil som fungerar
Laddar 1bar med peak på 1,2bar
Va kan det vara för fel på han?
Chippade v40in för ett tag sen. Och den har gått bra fram tills nu. Sökte på nätet både google och jagrullars forum, och förstod va felet kunde vara.
Beställde en ny magnetventil på volvo monterade den på em. Problemet var fortfarande kvar, kontrollerade att slangarna satt rätt.
Körde en sväng till fortfarande samma knappt 0,5 bar.
Blev förbannad och körde till JMB Optimering i Halmstad och pratade med Magnus Jaasund (mycket trevlig och grymt säker).
Förklarade läget för han då det är han som chippat den ( BSR), han kontrollerade också att slangarna satt rätt.
Han felsökte även bilen men fick inga felkoder, kontrollerade tryckklockan och den fungerade felfritt.
Kopplade av "spärren" på magnetventilen så turbon fick sken ladda. Men inte fan sken laddar han utan peakar 1,2bar för att
Sen lägga sig på 1bar.
Så summa sumarum;
Inga felkoder
Tryckklockan funkar
Ny magnetventil som fungerar
Laddar 1bar med peak på 1,2bar
Va kan det vara för fel på han?