Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det kan va rätt skönt att få köpa vinterdäck själv.
Ja själv vill inte ha vilket skit som helst. Libra fälgar skulle jag inte använda ens om ja fick betalt!!

Då köper ja fälgar som jag VILL ha och däck som är bäst i test. Slipper då kantstötta och skeva fälgar och snedslitna max pro super duper koreanska däck.

Pruta lite hos bilhandlaren så blir det någon krona till nya däck.
perhall skrev: så tror jag att de senaste 3-4 årens ivriga annonserande av "vinterhjul på köpet" har ökat förväntningar på att få med det även för begagnat.
För 15 år sen var det extremt ovanligt med vinterhjul på köpet...
PH
Även det faktum att du idag har en lag att man ska ha vinterdäck under vinterperioden gör att man kan marknadsföra det, så före 1999 fanns inte kravet och alla körde inte med vinterdäck.
perhall skrev:Känns väldigt bra faktiskt att det finns en lag, nästan alla moderna vinterdäck ät
En katastrof i vinterväglag...

Hur menar du ??
Eller skall det vara att dom moderna sommardäcken är katastrof ?:-/

//Gooose
Perra83 skrev:... Libra fälgar skulle jag inte använda ens om ja fick betalt!!...
Haha, där har vi just den inställningen som gör att snåljåpar som jag kan handla billiga fälgar på Blocket :wink: . Det är tur att vi alla är olika :D . Jag vill faktiskt ha Libra fälgar året runt på C30:in eftersom det är en drive och då vill jag att den ska se som en sådan gjorde från fabrik.

/John
AndS skrev:
JohnB skrev:... Jag kom faktiskt på ett tillfälle då jag skulle bli lite irriterad på det som diskuteras här och det är om jag köpte en bil och den stod på vinterhjulen med eftermarknadsfälgar och det var en modell som "ska" ha en viss fälgmodell för att se rätt ut och den uppsättningen hjul inte gick att få med till bilen.

/John
Men du är ju inte tvungen att köpa just den bilen? Och är du ändå intresserad av bilen så i prisdialogen är eftermarknadsfälgarna istället för originalmonterade något som du får använda för att få ned priset till en nivå så att du kan köpa en uppsättning original om det är viktigt. :wink:
Nä det går ju alltid att förhandla om man hittar en bil som har allt annat man vill ha så är det ju ett litet problem vilka fälgar sommar eller vinterdäcken sitter på då det är enkelt och relativt billigt att byta ut mot det man vill ha.

/John

Gummi mattor, vinterhjul, bagagenät, annat? […]

V90 läggs ner.

Intressant, ska undersökas. Vad söker d[…]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?