NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av spaiens
Felkod på larmet, tydligen är en kabel av i bakrutan, så hela rutan måste bytas, det går inte på glas utan på maskin försäkringen mycket dyrare självrisk :-(O) så jävla dåligt, det är ju ingen skada på rutan, helt otroligt kasst att inte Volvo fixar det på Good Will

Fick även Felkod, Elsystem serv. snarast. Generator laddar okej men levererar för lite ampre :-(O) kostar 5200kr byte, så jävla kast på en bil som gått 9000mil....

Fan så jag ångar att jag köpte en Volvo ?:-/
av hanss
spaiens skrev:Fan så jag ångar att jag köpte en Volvo ?:-/
Välkommen till klubben
Användarvisningsbild
av spaiens
Pratade nyss med Volvo och dom är tyvärr bara dryga och tar noll ansvar över dålig kvalite på ruta :evil: säger att jag får ta det det med mitt försäkringsbolag, mitt försäkringsbolag tar inte skadan på bakrutan, för enligt bolaget är det varken maskinskada eller glas pga att det inte är något fel på rutan men ändå sitter felet i rutan ?:-/

Så därför är inte det en något dom ersätter...
av Nibbe
spaiens skrev:Pratade nyss med Volvo och dom är tyvärr bara dryga och tar noll ansvar över dålig kvalite på ruta :evil: säger att jag får ta det det med mitt försäkringsbolag, mitt försäkringsbolag tar inte skadan på bakrutan, för enligt bolaget är det varken maskinskada eller glas pga att det inte är något fel på rutan men ändå sitter felet i rutan ?:-/

Oj, lastade inte du lite fel i bagaget igår?
Så när du stängde bakluckan så stack en grejj ut och pajjade rutan?
spaiens skrev:Pratade nyss med Volvo och dom är tyvärr bara dryga och tar noll ansvar över dålig kvalite på ruta :evil: säger att jag får ta det det med mitt försäkringsbolag, mitt försäkringsbolag tar inte skadan på bakrutan, för enligt bolaget är det varken maskinskada eller glas pga att det inte är något fel på rutan men ändå sitter felet i rutan ?:-/

Vad har du för försäkringsbolag? Det är nog lite olika mellan bolagen skulle jag tro.
Användarvisningsbild
av spaiens
Jag har Länsförsäkringar som jag bara har haft jätte bra erfarenhet av förut, men nu är jag minst sagt besviken, men kanske änne mer besviken på Volvo som inte visar det minsta intresse för att hjälpa mig på något sätt, bara otrevliga och säger att jag har skadat rutan vid last, då sa jag visa mig en skada så tror jag er, dom har försökt men hittar inget synligt fel, finns inga tecken på att rutan är skadad, jag har också synat rutan med förstoringsglas, mekanikern på Volvo säger att slingan inte är helt av bara lite dålig motstånd i slingan ??:-/

Kan man på något enkelt sätt, lura larmet så den inte känner av bakrutan, typ bara dra isär kablarna?
Användarvisningsbild
av spaiens
Tack för svar

Hmm tycker mekanikern sa att det var för lågt motstånd eller så var det för högt motstånd ?:-/
Han menade att slingan i rutan var dålig men inte helt av, ska jag vara helt ärlig så tror jag inte mekanikern har mätat direkt på bakrutan :-(O)
Kan jag mäta motståndet själv med en multimeter och vad ska då motståndet vara?

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]