Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
2013xc70 skrev:Är det kromlist på XC70 nedsidan av dörrarna också? Även XC60 och S80. :-O) Listen nederst på dørene xc 70 er ikke ny.

Vilken årsmodell av XC70 har haft kromlist längst ned på dörrarna än denna "uppdatering" menar du?

XC70 har alltid haft den svarta plastlisten längst ned på dörrarna.

*edit

För att göra det extremt tydligt om man inte kan titta på bilderna som var länkade i mitt tidigare inlägg.
Längst ned på dörrarna så sitter det den vanliga svarta plastlisten och direkt ovanför/på så sitter det nu en kromlist. Som det ser ut på bilderna.
av ansjo
Det gör det på min xc70 idag.
Användarvisningsbild
av Jensen
Lite mer detaljerad info om uppdateringarna på MY14

Informationsmaterial my14
Exteriör design
Interiör design
Sensus Connected Touch
Adaptiv Digital Display
Statiskt kurvljus S/V/XC60
Eluppvärmd ratt
Eluppvärmd vindruta
Nya sportstolar S/V/XC60
Växlingspaddlar
Ny innerbelysning
Cross Traffic Alert S/V/XC60
Four-C Aktivt Chassi på S/V/XC60
Ny BLIS S/V/XC60
19-tumsfälgar till S/V60
Dolda vindrutespolarmunstycken S/V/XC60
Nya integrerade avgasrör S/V/XC60
Permanent helljus S/V/XC60
Nya strålkastare S/V/XC60
Nya bakljus
Ny takklädsel S/V/XC60
Corner Traction Control std XC60
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Någon som vet om den åttastegade dubbelkopplingslådan kommer redan nu eller är det först med VEA? Om sden kommer redan nu - är det rattpaddlar till geartroniclådan som avses? Känns inte sportigt direkt om så är fallet. Som att vispa runt med elvispen i deg-karet....
Användarvisningsbild
av MartinS
Racetwin2 skrev:är det rattpaddlar till geartroniclådan som avses? Känns inte sportigt direkt om så är fallet. Som att vispa runt med elvispen i deg-karet....
Det är inte speciellt lång gummisnodd på en geartronic i sportläge, min växlar iallafall riktigt rappt och låser direkt.

/Martin
Användarvisningsbild
av V9097
Racetwin2 skrev:Någon som vet om den åttastegade dubbelkopplingslådan kommer redan nu eller är det först med VEA? Om sden kommer redan nu - är det rattpaddlar till geartroniclådan som avses? Känns inte sportigt direkt om så är fallet. Som att vispa runt med elvispen i deg-karet....
Ingen ny växellåda nu. Det är den gamla 6-stegade som gäller. Sen är jag faktiskt inte säker på om den nya 8-stegade som kommer är en dubbelkopplingslåda eller om det är en klassisk automat.
Användarvisningsbild
av 2013xc70
Sharkbait skrev:
ansjo skrev:Det gör det på min xc70 idag.

Då kanske det är en silverlist och inte kromlist.
Den listen som er nederst på dørene på bildet av xc 70 2014 er maken til den som er på min 2013. Hva er forskjellen på silverlist og kromlist?
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 27

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]