Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min förra bil var utan spoiler och nej, jag kan heller inte säga att rutan är renare på denna bil.
Däremot är det lurigt att få rent, speciellt vid automattvätt, precis som någon tidigare var inne på.
PMW skrev:
apersson850 skrev:Jag tycker den är ful, den där hyllan över rutan.

Vi är så olika.
Då är vi två som är olika
Jag har sagt det innan, en spoiler, stor nog som en helikopterplatta och värdig att trycka fast en F1 bil mot asfalten 320 km/h är väl cool, men jag har grymt svårt att se den passa på dieselsuv volvokombi. Det hänger liksom inte ihop för mig. Visst, på en vässad Subaru WRX med rallyambitioner sitter det ju som en smäck med en megastor spoiler,

Jag har toppat min XC70 i 215 km/h flera ggr utan spoler men aldrig känt några tendeser att bilen skulle lätta utan spoilern.
Jag håller med dig VolvoB20, det är lite overkill med detta tillbehör. Jag har inte köpt denna bil för att åka fort i utan för de andra användningsområderna (:-) . Men visst smaken är som baken. Då är det bättre att lägga pengar på nyttigare saker. (BE)
Ok, då blir det ingen spoiler för min del. Får fylla spolarvätska och se glad ut, det lär väl gå åt ungefär lika mycket som det går åt bensin :-)

Tack för svaren.
Jag använder aldrig baktorkare eller bakspolare under hela vintern. Rutan är ju bara ren i 5 sekunder innan den murat igen fullständigt så det känns helt meninglöst. Därav funkar ju inte innerbackspegeln heller.

Är man van att köra budbil, släp, buss, lastbil osv får man ju använda sidospeglarna istället för att hålla koll bakåt.

Antar att du menar att bilen är av modell&ari[…]

Bilen slutade driva

Det första jag funderar på är kopp[…]

Idag blev det skifte till vinterhjul. Ingen anledn[…]

V90 läggs ner.

Jo, jag vet att beslutet tas inom EU. Jag fundera[…]