Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80V8AWD
Sharkbait skrev:
poseidon skrev:Krom

Var rädd för det.

Nästa steg för Volvo är att erbjuda folierade V70 i krom..

:-O)
Användarvisningsbild
av V9097
Nu finns tekniska specar på http://www.media.volvocars.com

Det verkar inte bli några förändringar alls på drivlinorna, förutom en anings putsad förbrukning på D2 man/aut och D3/D4 aut.

Jag är i alla glad att femmorna och T6 finns kvar :D
av perhall
Ja, ett tag var man ju rädd för att alla 5-, 6- och 8-cyl bilar skulle försvinna snabbt. Men det är mest små sexor som har försvunnit och i viss mån har V8:or utan turbo ersatts av sexor med turbo (BMW 740, Merca 400). Treliterssexorna finns kvar och jag hoppas kunna köra många 5+-cyl bilar innan jag går i pension!/PH
Användarvisningsbild
av crumpets
MartinS skrev:
crumpets skrev:Coolt, växlingspaddlar! Lär sitta som en smäck på de motorstarkare alternativen 8)
Njae skulle jag vilja säga, en manuell låda hade ju inte varit fel att kunna erbjuda tycker jag.

/Martin
Att spak är ännu bättre gör inte paddlarna sämre ;) Men självklart vore det riktigt brutalt med T6 AWD Man.
Användarvisningsbild
av Guru
poseidon skrev:Krom
Är du helt hundra på det? Såg inte ut som krom...
av mattish
Jag funderade på om det kunde vara något ledljus av något slag innefattat i krom.

Ser skit ut på bilderna, kanske bättre i verkligheten?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Lite OT här. Volvo prov har ju garanterat kört T6 med manuell låda under utvecklingsstadiet. Vad jag har "hört" är att den gav så mkt lägre förbrukning än automaten så det skulle se illa ut om de sålde den.
Användarvisningsbild
av Guru
W.A.P.E. skrev:Lite OT här. Volvo prov har ju garanterat kört T6 med manuell låda under utvecklingsstadiet. Vad jag har "hört" är att den gav så mkt lägre förbrukning än automaten så det skulle se illa ut om de sålde den.
Gissa var kopplingskåpan i S60 Polestar kommer ifrån...
Senast redigerad av 1 Guru, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Guru
mattish skrev:Jag funderade på om det kunde vara något ledljus av något slag innefattat i krom.

Ser skit ut på bilderna, kanske bättre i verkligheten?
Så är det nog. Det är inte en kromlist som på S80 iaf.
Tycker inte det ser bra ut i verkligheten heller. Hoppas att man vänjer sig annars är det kanske dags att plocka fram den röda baklampssprayen från 80-talet och måla rött längst ner på lampan?

Däremot så gillar jag de andra två ändringarna på bakljusen. Siluetten likt V/XC60 samt att blinkers/backljus området på lampan linjerar mot bakluckan. 2 steg framåt, ett bakåt?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 27

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]