Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hamster
Min v70s sätesvärmare fungera inte nu, det är på förasidan. var brukar det vara för fel?
Användarvisningsbild
av CarMan
Hamster skrev:Min v70s sätesvärmare fungera inte nu, det är på förasidan. var brukar det vara för fel?
brukar kunna vara "styrenheten" en liten svart "låda" som sitter under stolen som alla kablar från sitsvärmen går in i
av Hamster
Är det på förasidan eller? du mena att kablarna kan sitta lös?
Användarvisningsbild
av CarMan
det sitter en under varje stol.
dennahar brunnit/smält & måste bytas.

det är en liten styrenhet 7x5x2 cm
av zebulonm
Verkar ha fått samma fel på min. Dyrt? Lätt att byta själv? Är det något sorts övervärmesskydd?
Användarvisningsbild
av CarMan
zebulonm skrev:Verkar ha fått samma fel på min. Dyrt? Lätt att byta själv? Är det något sorts övervärmesskydd?
det är en styrenhet
av Dicer
Kräver den ny mjukvara, eller är det bara att byta?
Användarvisningsbild
av CarMan
Dicer skrev:Kräver den ny mjukvara, eller är det bara att byta?
bara o byta
av Tartryffel
Fixade min på S60 igår. Det var inte styrenheten (går att kolla med datorn på verkstan) och enligt volvokillen är det vanligare att värmeelementet ger upp än att styrenheten gör det.

830 spänn kostade kalaset, bytet fixades hemma. En hel del pill men inte särskilt svårt. Bara tidsödande att lyfta ur stolen och plocka bort klädseln och det gamla elementet.
Användarvisningsbild
av CarMan
Tartryffel skrev:Fixade min på S60 igår. Det var inte styrenheten (går att kolla med datorn på verkstan) och enligt volvokillen är det vanligare att värmeelementet ger upp än att styrenheten gör det.

830 spänn kostade kalaset, bytet fixades hemma. En hel del pill men inte särskilt svårt. Bara tidsödande att lyfta ur stolen och plocka bort klädseln och det gamla elementet.
beror ju på vad det är för årsmodell vi pratar om
Få fart på styrservon

Är det verkligen så att styrväxeln[…]

Jag skulle ta bort minus på batteriet innan

Hjälp med Vida

Hej, Har en kod ( motorstyrning service erfordras[…]

Det var läckage i den gamla styrväxeln p[…]