Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perhall skrev:Man kan väl få 2-3000 om man har riktigt fräscha vinterhjul när man byter in en 1-2 årig bil.
Inte ovanligt att säljarna kränger iväg hjulen till kompisar eller stamkunder.
Jag har flera gånger lyckats få med lätt beg hjul gratis när jag köpt ny bil. Typ såna som nån har bytt in och så har säljaren lovat bort hjulen till mig.
Annars kan man hitta fina prisvärda beg hjul på blocket... http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_O ... ?ca=11&w=3

PH
Det där är huvudet mitt på spiken var problemet ligger. Säljarna dealar bort viktig utrustning på inbytesbilen, så att nästa köpare får trubbel. Och sen har de inte en aaaaning om vart just extrahjulen till den där bilen är (tungan blå). Nåväl, det är ett speciellt släkte som jobbar med bilförsäljning.
MrMupp, jag har lite svårt att förstå varför du blir så upprörd. Det är ju bara att fråga efter beg vinterhjul eller nya så får man oftast förslag på det ena eller det andra. Att det inte ingår är ju inte så konstigt egentligen. Köparen kanske vill ha nya däck - dubbfritt - alufälg - annat märke - extra tysta däck - eller något annat.
PH
MrMupp skrev:
perhall skrev:Man kan väl få 2-3000 om man har riktigt fräscha vinterhjul när man byter in en 1-2 årig bil.
Inte ovanligt att säljarna kränger iväg hjulen till kompisar eller stamkunder.
Jag har flera gånger lyckats få med lätt beg hjul gratis när jag köpt ny bil. Typ såna som nån har bytt in och så har säljaren lovat bort hjulen till mig.
Annars kan man hitta fina prisvärda beg hjul på blocket... http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_O ... ?ca=11&w=3

PH
Det där är huvudet mitt på spiken var problemet ligger. Säljarna dealar bort viktig utrustning på inbytesbilen, så att nästa köpare får trubbel. Och sen har de inte en aaaaning om vart just extrahjulen till den där bilen är (tungan blå). Nåväl, det är ett speciellt släkte som jobbar med bilförsäljning.
Förstår fortfarande inte problemet.
Varför får köpare "trubbel"?
En bil byts t.ex. in med bara hjulen som sitter på bilen, vad är problemet?
Finns t.ex. inga vinterdäck så får man köpa eller förhandla så att det ingår i priset man betalar. Det är ju en normal affärshantering.
Eller ser du några problem med att fõrhandla om pris och tillbehör?
Jag var nyss och tittade på en 1,5 års bil. Självklart fanns det inga beggade vinterhjul alls tillgängliga på Sveriges största Volvokedja. Så jag blev händelsevis föreslagen en ny uppsättning för 11 500.

Vad är problemet med det då? Jo det kan man fråga sig, ööööhhh vaddååå va sadu, öhh fattar inte, tat igen?
Är du säker på att den bil som du tittade på hade vinterhjul medlämnade vid inbytet?
MrMupp skrev:Jag var nyss och tittade på en 1,5 års bil. Självklart fanns det inga beggade vinterhjul alls tillgängliga på Sveriges största Volvokedja. Så jag blev händelsevis föreslagen en ny uppsättning för 11 500.

Vad är problemet med det då? Jo det kan man fråga sig, ööööhhh vaddååå va sadu, öhh fattar inte, tat igen?
Finns betydligt billigare att köpa någon annanstans ju...
Det är irriterande att det inte finns eftersom att bilen på något sätt inte riktigt känns komplett utan vinterdäck.. Oavsett om det inte ingår i standardutrustningen eller inte...
I just detta fall spelade det inget roll, för bilen hade rullat i Göteborg och måste stått parkad på kajen i hamnen eller nåt, för den nya bilen hade väldigt många rostiga bultar i motorrummet. Hela startmotorn var täckt av flygrost. Även avgasdelarna hela vägen bak täckta av rost liksom vissa delar av hjulupphängningen. Såg då-där ut.

Synd på en i övrigt fin bil. Och trist att behöva köpa nya vinterhjul. Men man kan ju kanske fynda på Blocket, instämmer i det. Det är väl där alla Bilia säljare tjänar in till sommarsemestern. :shock: :D

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider […]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]

Startproblem batteri?

Hur kommer man åt regulatorn?