Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
W.A.P.E. skrev:Ingen mer som tycker man vridit tillbaka klockan till 2008 för S/V60 fronten (som säkert ska harmonisera med V70 o S80 front) istället för att fortsätta framåt? Att gödsla med krom istället för att utveckla utseendet på V70 känns ju bara underminerande. Känns som ett par stackars designers fått en tysk order om att fixa något kinesiskt! Nu vill jag se bilarna live.
Inte blev det bättre i alla fall, bara på XC70 som man slipper de nedre ribborna, hur tänkte man med dom.... Väntar på interiörbilder.
Har inte läst något om drivlineutveckling, känns mest kosmetiskt.

Frågan är om kinesrna tänder.
Användarvisningsbild
av crumpets
Mina tankar:

V70: Schysst med lite bättre "flow" i bakljusen, stort plus. Fronten? Allt ser exakt samma ut fast med en stor öppning därnere... Gillas inte. Det är väldigt försiktig design, ser helt ok ut men genuint tråkigt.

S80: Bara ny "mun" där fram? Kom igen, förtjänar inte att kallas riktig facelift.

XC60: Kanon. Passade perfekt. Känns som man bara förbättrat.

S/V60: Samma som XC60. Milt förfinad, spelar vidare på styrkorna med designen. Kanske är det för att de såg såpass fräscha ut från början som det känns som en bra update att hålla det lite försiktigt? Ser lite "fetare" ut nu.

XC70: Seriöst... Det var bara pinsamt. Det är ju samma bil. Ynkligt.

Alla bilarna: Släng den där jävla växelspaken rakt åt helvete. Jag kan inte formulera det finare än så. Det ÄR att vara ödmjuk att säga så.
Instrumentet: Helrätt. Volvos digitala är ju på intet sätt jämförbara med fransosernas äckliga digitala hastighetsmätare, detta kändes bara modernt och snyggt.

All in all tycker jag att det var riktigt bra grejer som presenterades och deras modellutbud fick en mer enhetlig look. Inte som mästarna på området, audi, men ett steg närmare. Jag gillar när man ser TYDLIGT vilket märke det är, vilken modell det än är.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
De har ju undgått att släppa nån info om en viss D4/D5 automat... hehe, för pinsam info som vanligt för Volvo den där AW-80 lådan.
Användarvisningsbild
av V9097
na96gen skrev:Vill ha ALLA detaljer.. NUU..
Lite mer info fick jag här http://www.autoweek.nl/nieuws/22292/nie ... e-op-komst

Med hjälp av google translate fick jag fram att VEA kommer mot slutet av 2013, med 120-230 hk diesel och 140-280hk bensin. Det nämns också en nu Coupe´baserad på SPA!
Användarvisningsbild
av na96gen
V9097 skrev:
na96gen skrev:Vill ha ALLA detaljer.. NUU..
Lite mer info fick jag här http://www.autoweek.nl/nieuws/22292/nie ... e-op-komst

Med hjälp av google translate fick jag fram att VEA kommer mot slutet av 2013, med 120-230 hk diesel och 140-280hk bensin. Det nämns också en nu Coupe´baserad på SPA!
Coolt!
Användarvisningsbild
av na96gen
Från AMS nr5

Bild
Användarvisningsbild
av na96gen
Undrar om de skruvat till Haldex nå bättre då.. :twisted:
Användarvisningsbild
av na96gen
Enl Autocar som kommer det inga mer sexor och åttor, det bävade vi ju redan för men här menar de även att AWD kommer med hybridlösning och eldrift på bakhjulen. Då blev det inget påslagg på endast 20'..

http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop ... -cars-2014
Användarvisningsbild
av V9097
Nu har teknikensvarld lagt upp en lista med motoralternativ. Och här börjar min riktiga oro. T5 och T6 är inte nämnda, inte heller T4 aut, D3 man, D4 man. D5 verkar bara finnas till xc70.

Är detta möjligt?!
av Droopy
Det enda vettiga av alla dessa är ju V60in, V70 ser ju ut som passat i käften, gillar dok baken...tror jag, XC ser ju bedrövlig ut med det dära bikakemönstret i fronten.

Nä, det enda lyckade är V60.
Fattar seriöst inet heller hur de kan dra igång det där sensus connected, i V70 når man inte äns skärmen ju. Käns som paniklösningar.

2016/17 måste det verkligen till något nytt från Volvos sida.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 27
Motorvärmare

Syftar du på en motorvärmare ansluten t[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66