Tillståndet för min nuvarande turbo blev raskt sämre då oljeförbrukningen steg till närmare 1l/100mil samt att hela bakänden på bilen är oljefläckig så ett byte blev smått akut.
Arbete gjort igår och idag:
Utomhusarbete i vårsolen är inte fy skam de inte :) (var naturligtvis mulet när jag tog kortet...)
Grenröret loss, massa svordomar och ombockade nycklar kvar innan jag fått loss oljetrycksröret från blocket som gömt sig bakom oljefiltersförflyttaren...
Nåja, en liten tröst att man kör ET iaf ;)
Något röten ljuddämpare...
som även den läcker en aning olja :mrgreen:
Såg även att jag har mer saker som lär kopplas in :D
Gissa vilken turbo som satt i bilen :lol:

Visade sig att slangen till wastegaten var nästan helt av så den har spytt ur sig olja över hela turbinhuset. Mystiskt nog har den laddat under kontroll så antingen har wastegaten rostat fast öppen eller så är intercoolern trasig...