Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Om man kör med helt tomma batterier, hur pass mycket drar den då? Den borde ju ladda lite under körning vid inbromsningar och sånt.. märker man att man får hjälp av batterierna även då det varit tomt från början?
av Rohmel
joel80 skrev:Om man kör med helt tomma batterier, hur pass mycket drar den då? Den borde ju ladda lite under körning vid inbromsningar och sånt.. märker man att man får hjälp av batterierna även då det varit tomt från början?

Har tyvärr inte hunnit testa så mycket ännu, men om batteriet är helt tomt och du trycker in "save"-knappen för att snabbare återladda batteriet under körning tar den betydligt mer i bränsle. Då går generatorn in. Detta förklarade serviceteknikern för mig idag! Utan att trycka in save och bilen ska återladda tar det betydligt längre tid. Skulle tro att bränsleförbrukningen hamnar strax under en vanlig V60 D5, men detta är bara spekulation från mig!
Användarvisningsbild
av Guligan
Kikade på V60 D6 på Rejmes i Örebro i veckan. Blev lite förvånad när jag såg att instrumenteringen var väldigt lik den i V40. Jag är medveten om det planeras till nästa årsmodell, innebär det att de D6:or som levereras nu är av MY14?!?
av Soleus
Guligan skrev:Kikade på V60 D6 på Rejmes i Örebro i veckan. Blev lite förvånad när jag såg att instrumenteringen var väldigt lik den i V40. Jag är medveten om det planeras till nästa årsmodell, innebär det att de D6:or som levereras nu är av MY14?!?
De D6-bilar som levereras nu är MY13 och har alltid haft "Digitalt kombiintstrument (med 8" TFT-färgskärm)" fast med 4 teman istället för V40's 3 teman.

Kommer snart mer info om MY14, byggstart i fabrik är runt vecka 20.

Skulle gissa att även V60 D6 MY14 får ny front http://www.teknikensvarld.se/2013/01/23 ... -bilderna/, samt att de går att beställa med Volvo's nya Sensus Connected Touch http://www.youtube.com/watch?v=DBU2jCrV1ds
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag förstår inte riktigt entusiasmen för digitala instrument. De är ju designmässigt och känslomässigt helt döda.

De riktigt exklusiva armbandsuren är ju alltid helt mekaniska, t.ex.

Sedan om det finns en separat skärm med integrerad dator för navigation, multimedia, osv är en annan sak. Hastighet, varvtal, temperatur, bränslemätare etc, bör dock vara analog för rätt känsla.
Användarvisningsbild
av Guligan
Soleus skrev:
Kommer snart mer info om MY14, byggstart i fabrik är runt vecka 20.

Skulle gissa att även V60 D6 MY14 får ny front http://www.teknikensvarld.se/2013/01/23 ... -bilderna/, samt att de går att beställa med Volvo's nya Sensus Connected Touch http://www.youtube.com/watch?v=DBU2jCrV1ds
Pressrelease på måndag, visning av nya MY14 på Genevesalongen, och som du skriver, troligtvis prod.start v.20.
Användarvisningsbild
av rüttner
StringerBell skrev:Jag förstår inte riktigt entusiasmen för digitala instrument. De är ju designmässigt och känslomässigt helt döda.

Sedan om det finns en separat skärm med integrerad dator för navigation, multimedia, osv är en annan sak. Hastighet, varvtal, temperatur, bränslemätare etc, bör dock vara analog för rätt känsla.
+1
Ser inte heller grejen med digitala instrument, fruktansvärt tråkigt och jobbigt att titta på. Så för min del kommer det inte att bli en nyare volvo så länge dom kommer att använda sig av digitala instrument.

Mvh
Användarvisningsbild
av meko
rüttner skrev:
StringerBell skrev:Jag förstår inte riktigt entusiasmen för digitala instrument. De är ju designmässigt och känslomässigt helt döda.

+1
Ser inte heller grejen med digitala instrument, fruktansvärt tråkigt och jobbigt att titta på. Så för min del kommer det inte att bli en nyare volvo så länge dom kommer att använda sig av digitala instrument.

Mvh
Det är nog tyvärr bara att vänja sig. :( Skärmar kommer att dyka upp i bilmodell efter bilmodell framöver. Tillverkningskostnaden är (tror i alla fall jag) mycket, mycket lägre än analoga, elektromekaniska diton. Samtidigt som det är en barnlek att tillämpa olika - eller valbara - utseenden och funktioner i olika bilmodeller. Lika enkelt är det att ta fram nya varianter i takt med nya modellår etc.
Nej det lär inte dröja innan analoga instrument är det som är exklusivt! :wink:
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Men det digitale instrumentet er jo ekstrautstyr i V40 og i kommende S/V60, så man har fortsatt et valg. Ser dog ikke ut som om det er noe valg i D6 hybrid.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag saknar att ha digital hastighetsmätare på min bil. Jag vill ha det som när man använder farthållaren fast hela tiden. Eller som det är på hybriden..
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 23

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]