Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svetzarn68
hej
har en volvo 850 96 som jag behöver bytta parallelstagen bak på men skulle vilja få info om hur jag bytter dessa innan jag börjar att göra något åt detta.gärna bilder eller utförlig text sen undrar jag hur svårt är det samt vilka verktyg som behövs.

abs
lampan lyser vid start slocknar vid färd men abs känn inte vid inbromsning

hoppas på snabba svar
Användarvisningsbild
av Alfredo
Min 850 som Jag hade märktes nästan aldrig Abs funktionen, släppte förbi en ambulans med en ganska tvär undanmanöver så kändes att pedalen fjädrade en aning. Nuvarande bil är helt annorlunda så man känner Abs verkligen jobbar.
Användarvisningsbild
av taxi
Har du blandat ihop nåt? Parallellstagen sitter fram, kallas också krängningshämmarstag.
Eller har jag blandat ihop det kanske, men jag kan inte komma på nåt där bak som skulle kunna menas?
av svetzarn68
taxi skrev:Har du blandat ihop nåt? Parallellstagen sitter fram, kallas också krängningshämmarstag.
Eller har jag blandat ihop det kanske, men jag kan inte komma på nåt där bak som skulle kunna menas?

nej enligt anvisningar heter det parallelstag 2st sitter vid balken bak v och h .enligt besiktningen heter dom länkarmsfäste finns inga sådana på 850 bak
finns bara fram på volvo enligt dom som jag beställde ifrån skruvat.se även mekonomen har samma svar.

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]

Artikel numret till Volvos originaldörrskydd […]

Missljud -22 V60 T6

Stämmer att jag inte får ladda i v&au[…]