Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Guru skrev:
Spoiler »
Välkommen till formet!
Jag hade fel! Skönt, då kan jag bocka av mitt fel detta året... :mrgreen:
Tack tack...alla kan vi ha fel ibland...tro eller ej men t.o.m jag :-)
StringerBell skrev:Hur många av er som kör/ har kört 3:e parts-optimeringar skulle vara ärliga med detta när ni säljer bilen?
Hade en V70 2.5T -04 innan med BSR/ppc 252hk 400nm var väldigt nöjd med bilen och sålde den med info om ppc och vad den gjorde
av den anledningen vill jag gärna ha det till min V60 D3a med

MVH
TeSe

ps:jobbar ej åt BSR :-)
MartinS skrev:Jag har lagt in SCT programvara i en bil för länge sedan, det var det sämsta jag någonsin gjort.

Jag valde att sälja bilen till en handlare istället för att sälja privat för att mildra mitt dåliga samvete när jag var tvungen att göra mig av med bilen. Den dåliga affären kostade mig många pengar.

Jag fattar det som att Kalle på SCT nu är med och driver RICA i Sverige, men jag kan ha fel? Det skulle isåfall få mig att springa åt motsatt håll om någon ens nämnde ordet Rica i närheten av mina bilar.

/martin
Det stämmer, fina annonser, en liten verkstad utanför Göteborg nånstans, jag är inte heller nöjd med vad de levererade och bytte in min bil också:) Den skulle bli 10% snålare och mycket snabbare, den blev 3-5% törstigare i jämn fart trots 98 oktan (då skilde det 30 öre/l, nu väl 50 el 60), fick lite mustigare motorljud och började rycka och ha sig, slutade med några mjukvaruuppgraderingar och till slut inbyte.../PH
StringerBell skrev:Hur många av er som kör/ har kört 3:e parts-optimeringar skulle vara ärliga med detta när ni säljer bilen?
Intressant rättsläge. Jag köper en ny Volvo D5. Åker till BSR och optimerar den. Säljer den vid 60 000 km, har servat den hos Volvo-åf. Vid 77 000 km rasar drivlinan pga optimeringen. Eller nånting annat händer som ev. kan härledas till optimeringen. Kan Volvo-åf regressa mot mig?
PH
perhall skrev: Kan Volvo-åf regressa mot mig?
Det kan jag inte tänka mig, såvida man inte skrivit på något papper där man intygat att motorn inte varit modifierad på något sätt. Det är mera en moralisk fråga.
perhall skrev: Kan Volvo-åf regressa mot mig?
Volvo struntar nog i vilket, bilen är ändrad och garantin gäller ej. Men personen som du sålde bilen till lär inte bli så glad. Om han/hon kan göra något juridiskt mot dig som säljare vet jag inte. Någon som är påläst?
Guru skrev:
Spoiler »
Inte som jag tolkar det. TeSe börjar inlägget med "BSR Skriver..." Möjligtvis är texten från ett mail från BSR som svar på en kundfråga. Eller det kanske är så TeSe vill att vi ska tolka det. Men att en person registrerar sig precis innan man skriver ett sådant inlägg är för mig osannolikt. Sant eller ej, det får TeSe själv svara på.

Om det nu är så som du menar, att de uppträder öppet/officiellt, varför inte registrera sig som BSR/BSR AB/TeSe-BSR så att det är tydligt?
Inte för att det spelar någon större roll, nu har vi ju fått svaret på varför BSR inte längre erbjuder trim till Volvo MY12-. Tycker bara att det visar på seriositet om man som företag läser/skriver på forum registrerad med företagsnamnet.
Därför BSR kanske har en intern policy (eller liknande) om att inte beblanda sig offciellt på olika forum (eller andra sociala medier för oss vanliga okunniga) där det lätt blir massa gissanden och pajkastning osv.
Det kan vara en anställd eller vem som helst som gjorde detta men inte kan svara för hela företaget BSR därav ej reggat i ett namn som förknippas med BSR. Vill man veta exakta svar ringer man företaget i fråga och ställer frågan direkt till någon som kan svara eller så blir man hänvisad till någon som kan.
Utvecklingen på det hela:

BSR anmäler nu Volvo till konkurrensverket.

Anmälan har uppmärksammats av TV4 och Sveriges Radio.
Jag tycker BSR's text är lite larvig. Man har behövt ladda programvara de senaste 15 åren för många funktioner och det verkar ju fungera okej kan jag tycka. Vilken verkstad som helst är ju välkommen att köpa Vida och reparera volvobilar vad jag har förstått. Det är ju lite som att en verkstad blir sur för att verkstadens skiftnyckel inte går att använda längre då bilfabrikanten börjat med en egen torxnyckel, en nyckel som alla är fria att köpa.

Att BSR dessutom hävdar att "man äger sin bil" slår lite emot dom själva då du t.ex. inte kan använda en PPC med trim på flera bilar, trots att du köpt den och därmed äger den.

Men det är klart dom är desperata, det är ju deras levebröd....

/Martin
Trimmar de bara Volvo?

Sedan är det ju svårt att mobilisera sympati för en verksamhet som gör bilar olagliga på allmän väg.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Blev ett oljebyte idag, fick bli med en lift jag e[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]