Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Fick reklam idag om att "din volvohandlare" erbuder uppgradering av nyckeln med fjärrstart för 2490kr.

Bild
Användarvisningsbild
av daSea
Att uppgradera fjärrnyckeln med fjärrstart av värmare funkar bara på MY13 och framåt... Det är antagligen bara mjukvara som behöver fixas då resten är standardmonterat med mottagare i värmaren redan (eller något liknande) därav det lägre priset. På alla tidigare MY:s måste man ha den där lilla fjärrdosan och installera en mottagare som kopplas till den befintliga värmaren. Man kan göra det själv om man är händig och tålmodig. Hos bildeve.se kan du beställa fjärrvärmarpaketet för 3 880:- och sedan montera själv. Mjukvaruuppdatering för 133:- tillkommer.
Användarvisningsbild
av daSea
Man kan också tydligen köpa paketet från en polsk sida till ett mycket attraktivt pris. Detta diskuterades i en annan tråd:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a
Där köpte de och installerade själva...
Användarvisningsbild
av daSea
Såg det nu Per, my bad!

Något experttips till oss som funderar på att följa ert tillvägagångssätt?

Ingen som har slagit till eller funderat på installera GSM-start till värmaren också? Går att göra om man har fjärrstart monterat sedan tidigare. Det motsvarar alltså fjärrstartsmöjligheten i Volvo On Call... webasto som står för värmare och fjärrstart i bilarna har ett GSM-startspaket med det går på ca 6000:- Men då kan man sedan ladda ner engratis app (utvecklad av webasto själva) och sedan starta värmaren med mobilen genom appen, ringa eller sms:a till sin värmare. I paketet ingår ett Telia refillkort som sitter i GSM-modulen... Attraktiv funktion men ganska oattraktivt pris... Iof kostar väl VOC ca 15 000 när man väljer till det på en ny bil...
Användarvisningsbild
av daSea
Hos autoexperten (som är en del av KGK-koncernen, som utvecklat GSM-starten) kan man köpa hela kittet till Volvo. dvs fjärrvärmaren och GSM-starten för ca 8000:-http://www.autokatalogen.se/afw/boras/v ... dNo=386528

ser dock ingen fjärrkontroll på produktbilden... vore ju konstigt om man inte fick med en sån också, men de kanske räknar med att man bara använder mobilen till att aktivera värmaren...

montera själv och sedan in till Volvo för mjukvaruupddatering...
Användarvisningsbild
av joel80
daSea skrev:Iof kostar väl VOC ca 15 000 när man väljer till det på en ny bil...
8700kr tror jag det var jag betalade för VOC nu när jag köpte min V70. Med tanke på att man förutom mobilabbonemanget och mottagare i bilen får tidsstyrd värmare med det så är det nog ett av de få tilläggen till bilen med bra pris.
V90 läggs ner.

Nu ska man ju ge sig på att skatta hybrider[…]

Volvo car UX

Chattade precis med Volvo support, och planen &aum[…]

vinterhjul Fälgen "Ja" men det[…]

Ardic 612D

Hej, jag har en Ardic 612 D dieselvärmare som[…]